Grön soppa med sting

 
 
 
 
Hej på er
 
 
Hur står det till i sommarsverige?? Det är ju alldeles ljuvligt utomhus och jag har legat i hängmattan och lyssnat på podd i flera timmar idag, hur skönt?!
 
 
Kvällen har jag ägnat åt att riva av terminens sista aerobics. Svettigt som sjutton och nu är jag sådär skönt endorfinrusig i hela kroppen. Plus att jag har så mycket trevligheter kommande dagar, ja veckor faktiskt så det bara pirrar!! Jippi!!
 
 
 
Men en dag i taget och idag blir det en härlig grön soppa med lite sting i!
 
 
 
1 hackad gul lök
2 rivna vitlöksklyftor
1 knippe grön sparris
5-6 dl gröna ärtor
1/2 tsk chiliflakes
 dl vatten
1 grönsaksbuljongtärning
2 dl havregrädde
salt, svartpeppar och citron
 
 
 
 
 
 
Fräs lök och vitlök i olivolja
Ansa sparrisen och skär bort topparna (dom behöver du sedan). Skär sparrisen i mindre bitar och släng ner dem tillsammans med löken
Tillsätt sedan ärtor och chiliflakes och häll på vatten och buljongtärning
Sjud i ca 10 minuter
I med grädden och mixa soppan slät
Smaka upp med salt, peppar och citronsaft
 
 
Tillbehör
Rosta pumpakärnor i en torr stekpanna tills dem börjar poppa
Häll på lite olivolja, sparris-topparna, flingsalt och timjan, Vänd runt några varv
 
 
 
 
 
Servera soppan med topping och ett gott bröd!!
 
Mums mums!! fatta hur mycket fina vitaminer i en skål liksom ;)
 
 
 
 
I morgon ska jag hänga med Filippa och fixa naglarna, både hon och jag! Jag har aldrig gjort mina naglar så det ska verkligen bli kul!!
Kameran hänger med
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se