Lussebullar fulla frysen!

 
 
 
 
En sådan här bild när Nikki står på samma plats har jag från alla år vi har bott i huset. Nu är hon så lång så hon inte behöver en pall att stå på!
 
 
 
 
 
 
Tidigt i går morse så var jag och Nikki redo för lussebulls-baket!
 
En tradition som vi alltid gör i mitten av november. Det är ju liksom NU man är som mest sugen på saffran så vem orkar vänta till lucia....
Nä fram med bunkar, mjöl och den gyllengula kryddan, på med julmusik och bara kör!
 
Älskar den här tiden då allt ska fixas.
 
 
Vi bakade både traditionella lussebullar och snäckor fyllda med mandelmassa. Dom blev väldigt goda tycker vi båda . Har alltid kesella i degen och mindre mjöl än vad recepten säger då får jag dem riktigt fluffiga och saftiga, inga torra bullar här inte!
 
 
 
 
Köket fyllt av mjöliga bänkar och plåtar överallt.... Chris Rea sjunger som vanligt om att köra hem till jul och hela köket doftar saffran!
 
 
 
 
Sessan har intagit sin numero uno plats, precis under kylskåpet och skafferiet. Alltid kan det komma ner någon ost - bit eller så....... ;)
 
 
 
 
 
Snäckorna fick hackad mandel på toppen i år.
 
Gillar det bättre än pärlsocker
 
 
 
 
Vi två.... 
 
 
 
Nu har vi full frys och det är bara att plocka fram en gyllegul bulle så snart suget kommer!
 
 
I dag är det måndag igen men vet ni?? Jag är ledig måndag och tisdag!
 
 
//PIllan


Underbart med saffranskaka och julmusik! Snäckorna ser otroligt goda ut. Dags att köpa kesella och saffran

Svar: jajamen!
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se