Vad knaprar jag just nu?!

 
 
 
Torsdag redan....
Hos oss har vardagen rivstartat och därför har jag inte hunnit kika in här på några dagar! Upp tidigt och iväg på jobb. Har varit trött och vilat en stund på eftermiddagen, sedan middag och iväg på träning.....
Men idag är jag ledig, så jag grejjar med lite olika här hemma. Det vanliga, tvätt och städ plus lite olika bank-ärenden och dylikt.
 
 
 
Tänkte prata lite vitaminer med er idag
 
Nytt år och kanske nya vanor? Äter ni vitaminer regelbundet? Det är just det där med regelbundenheten som är viktig här .
Att satsa på ett antal vitaminer och mineraler och inta dem varje dag, vecka efter vecka för att få resultat! Åker du bort så släng med en liten burk där du förvarar dina tillskott så det räcker hela borta-vistelsen.
 
Något som hela familjen äter från september till april är D-vitamin. Våra mörkare årstiden gör att vi nordbor ofta har brist på denna fina vitamin som bidrar till vårat immunförsvar bla.
 
 
 
 
Trots att jag äter mycket fisk så äter jag högkoncentrerad omega 3
 
Detta för att hjälpa både hjärtat och hjärnan, två av våra livsviktiga organ!
 
 
 
 
Magnesium försöker jag äta året om då den hjälper till med muskelfunktionen, jag sover bättre och håller min energiomsättning på bra nivåer.
 
Vitamin B3 har jag ganska nyligen lagt till. Den innehåller Niacin som ni kanske känner igen från mycket ny hudvård! Att äta sina "skönhets-preparat" känns helt rätt tycker jag. Hjälper inte bara huden utan även dina slemhinnor
 
Zinc äter jag också för hud och hår
 
Varje morgon preppar jag även kroppen med Probi Mage för att hjälpa min känsliga mage med massor med fin fin levande bakterie-kultur. Hälsan utgår ju ofta från hur din mage mår, så vårda den med omsorg!
 
 
Skulle vara kul att höra om ni äter några tillskott eller om ni är helt emot detta piller-knaprande!?
 
Ha en trevlig torsdag
 
//PIllan


Jag har precis börjat med Chlorella :)
sen äter jag oxå magbakterier och det äter jag varje dag året om :)

Svar: Spännande! Det har jag faktiskt aldrig provat...men det innehåller ju massor med vitaminer 👍🏼
Pernilla/Pillan

Jag knaprar hellre vitaminer än läkemedel:) Magnesium tar jag varje kväll ,får en känsla av att jag sover mindre oroligt och mitt sendrag vaden e helt borta nu, B vitamin äter jag för att få håret att växa men vet i tusan:) sedan äter jag Graafs boost från better you,Blev sugen på omega nu när du tipsat!
KRAM

Svar: Tycker också magnesium funkar bra! Ja du det där med håret... kan det ha med ålder och klimakteriet att göra?? Mitt hänger runt och tråkigt vad jag än gör🙄

Kram
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se