Plåtmat, min favorit

 
 
 
Swish så var det onsdag och tyvärr tunga regnmoln.... Men vad gör det när man kan pigga upp sig med en plåt full med härliga grönsaker!
Älskar sådan mat, bara att skära upp massa gottis och slänga på en plåt, ringla över olja och krydda.
 
Här är det broccoli, palsternacka, potatis, röd lök och rödbetor som jag strödde chrevré-ost över.
 
 
 
Annars så är det väl corona-viruset som precis alla snackar om just nu...med all rätt!
Jag är inte oroilg för min egen skull men det jag oroas över är att samhället ska typ "slås ut" om det blir en mass-smitta. Människor som inte kommer att kunna få den vård dom behöver, att olika samhällsfunktioner ska sluta fungera som vi är vana vid...Vi har det ju annars väldigt förspänt och många av oss är nog inte alls förberedda på om landet skulle hamna i en riktig kris-situation.
 
Såg ni för ett par år sedan dokumentären Nedsläckt land...? Vi är alldeles för "bortskämda" när det kommer till alla våra samhällsfunktioner...
 
 
Men nu ska vi inte måla fan på väggen utan håller tummen att spridningen inte kommer FÖR snabbt utan att sjukhusen ska kunna få en jämn tillströmmning av behövande!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till dessa grönsaker serveras stekt lax och en röra med chevré och creme fraiche, så himla gott. Kroppen gillar detta :)
 
 
 
 
Filippa är hemma för att fixa ett nytt pass.
Hon ska nämligen ut och resa i maj. Först till Spanien med oss i 10 dagar och sedan nästan direkt till USA. Detta är ju också något som förmodligen kommer att kunna påverkas av Corona....
Men här kan vi ju bara avvakta och se vilka eventuella restriktioner som kan komma,Fingers crossed!
 
 
 
//PIllan


Maten såg magisk ut (älskar plåtmat, praktiskt och gott!).
Och gällande Corona, förhoppningsvis kan alla bidra och få stopp på spridningen, precis som du hoppas jag att sjukhusen får en jämn spridning så de kan ta hand om fallen som kommer in.





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se