Nu är jag på gång

(null)



Ja nu är jag äntligen på gång inför advent! Igår började jag så smått att göra några blomstergrupper, ordna adventsljusstake och bakade lussebullar!

Väldigt sen med bakningen i år men det kan bero på att jag Nikki och Filippa har gotte-stopp i november.... inte så kul att baka då.

Men igår fylldes köket av den där ljuvliga saffransdoften som jag älskar! 
Kan ta en bulle och bara lukta så blir jag nöjd!


(null)


Det var jag och Nikki som bakade och hon har varit med varje år och är numera riktigt duktig på detta!

Hon rullar och snurrar ihop lussekatter helt utan instruktioner numera.

Jag gjorde snäckor fyllda med mandelmassa, det är så gott


(null)

 


På kvällen tog vi med en påse bullar och åkte till Filippa med. Hon fick stoppa den i frysen och invänta 1 december då gotte stoppet är över!!


Själv är mitt sockersug som bortblåst! Även suget på chips och snacks ( som annars är väldigt starkt) är helt borta!

Det är ju verkligen ett sug som bevisligen går att bota. Jag har visserligen hållt uppe sedan oktober men som sagt det är liksom eliminerat?!

Nu i december kommer det förmodligen att återgå till normala nivåer igen.... och strax vill man väl ha chips till frukost...!



//PIllan
 
 



Nej nu blav jag jättesugen på att baka men vi har inte plats i frysen 😂





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se