Currygryta med halloumi

 
 
Hej gänget
 
Jag är mitt i min arbetshelg men tänkte kika in med ett mumsigt recept.
Jag älskar curry och den här grytan är verkligen smarrig.
 
 
Detta behöver du
 
1 lök
1vitlöksklyfta
2 mskrapsolja
1/2 tsk chilipulver
1/2 tsk curry
1 tsk gurkmeja
burk kokosmjölk (à 400 ml)
3 dl vatten
grönsaksbuljongtärningar
1 zucchini (à ca 400 g)
förp kokta kikärter (à 380 g)
2 dl majskorn
1 msk finriven ingefära
200 g halloumi eller grillost
2 msk rapsolja
 


 
Skala och hacka lök och vitlök. Fräs i olja tills löken mjuknar. Tillsätt chilipulver, curry och gurkmeja och låt fräsa på svag värme ca 2 minuten
 
Rör ner kokosmjölk, vatten, buljongtärningar och limeblad. Låt koka 5 minuter.

 
Skär zucchinin i tunna skivor. Häll av och skölj kikärtorna, låt rinna av.
Tillsätt zucchini, kikärter, majs och ingefära i curryn och låt koka ca 2 minuter.
 
 
Skär halloumin i kuber och stek gyllene i olja.
 
Lägg upp med lite ris och massor med koriander!
 
 
 
 
Goda och välgörande kryddor i denna grytan
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag gillar verkligen grytor och helt vegetariska funkar hur fint som helst!
Detta håller mej mätt och belåten riktigt länge och jag får i mej mycket näring
 
 
 
Hoppas ni provar
 
 
 
//PIllan


Ser jättegott ut.





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se