Halloumigryta

 



Finns det nåt bättre på hösten än mustiga soppor och grytor… tror inte det!




Här kommer en vegetarisk halloumi-gryta som jag tycker är väldigt god. 
Enkel att laga och lika perfekt på middagsbordet som i matlådan!



2 paket halloumi 
1 gul lök
2 vitlöksklyftor 
250 gr broccoli 
2 nävar grönkål
1 paket körsbärstomater 
4 dl creme fraîches 
3 msk pesto 
Salt, peppar, vitlökskrydda 


Skär halloumi i kuber och stek gyllene, lägg åt sidan
Hacka lök o vitlök och fräs i stekpannan 
Ned med broccolin, grönkål och tomater plus torra kryddor. Stek en stund
Addera creme fraîches och pesto, låt gå ett par minuter 

Sist i med halloumi och låt grytan puttra på låg värme så den " gosar" till sig riktigt!

Jag serverar min med bulgur!




 
 

 

Låt grytan bli riktigt gosig och mysig innan servering 


 


Detta mina vänner är en fröjd!
 Åtminstone för mina smaklökar!!




Jag har jobb-helg så resten av familjen åkte till fjällvärlden… 

Ska passa på att röra mej både ute och i gymmet mellan arbetspassen och annars bara mysa med någon serie!

Ha en fin helg
//PIllan



Ser gott ut!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se