Färg för öga och gom

 
 
Alltså KÅL, jag älskar kål! Vitkål, rödkål, grönkål, blomkål....
Så nyttigt, gott och billigt, en toppen råvara helt enkelt!
 
 
 
Gårdagens tallrik blev en upplevelse för färgseendet ;)
Grönsaker med starka färger innehåller mucho nyttigheter, frossa i dem! Hade lite rester sedan dagen innan som var fläskytterfilé med svampsås. Då åt vi det hela familjen med ris och sallad. Men då jag var själv som skulle äta middag igår ville jag inte ha ris så jag gjorde en favorit, kål i kokosmjölk!
Har tipsat om detta tidigare med recept och ni hittar det här! Då med vitkål, igår med röd kål....
 
 
Hej på er
 
Igår hade jag ingen inbokad träning utan jag och Nikki umgicks istället hela eftermiddagen och kvällen. Vi var ute och slog lite golfbollar och hoppade studsmatta, så lite sportiga var vi ändå ;)
 
Nikki får alltid (om hon vill ) smaka på mina olika ihopkok av nyttigheter. Men jag lagar alltid något mer husmanskost-aktigt till henne.
Som igår då hon fick fiskbullar och potatis... Själv äter jag inte fiskbullar men hon älskar det! Det är ganska ofta som jag lagar två olika maträtter här hemma.
Oftast är det själva tillbehören som blir olika, typ om vi äter lax och jag gör rotsaker till oss så får hon kokt potatis. Jag gillar kladdiga röror och sådant medans hon vill ha det mesta "uppdelat" med en klick sås, potatis och bitar med proteinet, inget rörihop alltså... Men så är nog ganska många barn!?
 
Prova gärna kål-rätten och med fördel till något starkt kryddat eftersom smaken är så rund och mjuk (lite söt) så det väger upp!
 
//PIllan
 


men ååååh! SÅ gott!

Ser mumsigt ut!

Jag ska prova på ditt recept på Kål i kokosmjölk redan ikväll. Det blir grönkål för min del.

Ser jättegott ut! Och fint! Så mycket härlig färg!
Kram!

Får ju testa det! De såg hel läckert ut på tallriken :)

Mmm hmmmm va gott!

gott det ser ut :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se