Det går sakta framåt!





Här är huset, i september får det en ny fasad i rött "fusk-timmer"
Nya fönster så klart och en ny brokvist, vi har kvar bilder på orginalet från slutet av 1800-talet så vi ska försöka återskapa denna!
 


Här är "sommarstugan" som står på gården. Dit flyttade alltid mina farföräldrar ut på sommaren.



Stora salen som blir vårt vardagsrum. Här har vi även tagit upp golven men ska återanvända dessa.



Här är mitt kök, fint va.... ehhh?!

God morgon kära du!

Inget vidare väder här hos mig idag men jag ska nog försöka ta mig ut på en prommenad i alla fall.
Igår hade vi jättehärligt med 24 grader och ömsom sol och moln:)
Vi var på vårt första BVC-besök och Nikki växer och blir större för varje vecka!
Träffade massor med glada mammor så det var jätteskoj. Hörde av BM att det den senaste tiden fötts mer än dubbelt så många tjejer som killar här i lilla kommunen så ni förstår vad jobbigt dessa killar kommer att få... ;)

I dag kommer bror till min A och Nikkis farbror hit. Han ska även hjälpa oss med huset framöver så vi ska göra lite inköpslistor. Rubriken handlar om husprojektet och A jobbar på duktigt med rivningen.
Nu har även golven börjat tas upp på nedervåningen.
Vi ska spara och använda golven för det är riktigt härliga B r e d a plankor, så dom gör man sig inte av med:)

Ha en skön torsdag/PIllan


Åh vad spännande o få följa detta projekt. Ser verkligen fram emot framtiden o hur det slutligen kommer bli. :)

kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se