Middagsklubben firar stort

Nu kommer det en riktig bildbomb från helgens firande

Ni kanske minns att Torbjörn bjöd till stor baluns i augusti för att fira 50 år och att Middagsklubbens present var en trip till hemlig destination?!
I lördags var det dags, vi hämtade upp Torbjörn och Irene och startade med champagne-frukost vid 09. Sedan gick färden i buss med första stopp i Ljusdal och en trevlig vin-lunch.

Han var lite nervös då han hade fått en lång pack-lista med diverse grejjer och han undrade såklart när och hur dessa skulle användas.....

Men färden gick vidare och nästa stopp blev Champagne-baren i Järvsö. Taittinger har fyra sådana barer i världen - New York, London, Tokyo och Järvsö!!!
Fantastiskt och här blev det alltså långsittning med denna ädla dryck i ett par timmar. Väldans trevligt!

Nästa stopp blev supermysiga Solbackens Bed & Breakfast som ägs och drivs av Sanne och Mattias.
Så himla fint välkomnande med mera bubbel och lite relax innan det var dags att ses i köket.

Mattias som är kock ville att första rätten ( av sex ) skulle ätas här bland grytor och kastruller.

En supergod kantarellsoppa med parmesanchips. Nästan alla råvaror under hela middagen var lokalproducerade eller till och med plockade av värdparet själva.

Vi förflyttade oss till matsalen och intog en helt amazing tonfisk med wasabicreme pickalde morötter och annat göttigt.

Alltså detta var min absoluta favorit!

Efter detta kom röding med palsternackspure och brynt smör
Mmmmmm!!!!

Tre olika viner serverades allt eftersom rätterna kom in och jag kan väl säga att vi fick i oss hela årets alkohol-konsumtion i lördags...... pju

Här emellan fick vi en ugnsbakad fläsksida med blomkålspuré och picklad polkabeta men den hamnade inte på bild

Men här är sista maträtten som var Entrecote med pomme Anna, rönnbärsgelé med konjak och en liten lök med brynt fläsk

Stämningen var på topp hela kvällen och efter all mat körde vi sed-enligt paketleken där jag och A (som vanligt) gick lottlös.....

Trumvirvel för här kom efterrätten!

Rabarber på tre olika sätt

Glass, sås och crunch plus små ljuvliga maränger

Orkar inte vad gott det var!!

Torbjörn var nöjd och speciellt då Mattias inte bara är en strålande kock utan även en hejjare på sång och gitarr. Givetvis hade han tränat in flera Noice-låtar som vi fick skråla med till ;) Plus att han körde en musik quiz live, mycket trevligt!

Söndag morgon hade värdparet dukat upp en härlig frukost-buffé med allt från äggröra med lokalt knaperstekt  bacon, nygräddat bröd, olika marmelader och ostar, grönsaker, frukter mm mm

En helt underbar helg och vi lovar att komma tillbaka!

En älskad 20-åring!

Vinklubben

Som jag berättat tidigare så firar vi ju 20 år med vår älskade Vinklubb i år. Det var självklart också därför vi åkte iväg på en veckas riktig "husmors-semester" för oj som vi göttade oss.

Ingen matlagning, städning eller tvätt utan bara mys, trevligheter och skratt.

Från början var vi faktiskt 10 personer den där april-kvällen 1999 och det var en kväll som vi alla minns med högljudda skratt! Vi var ett gäng med tjejer som inte alls umgicks direkt utan ett ihop-plock som sedan visade sig bli en match made in heaven!

Vi har verkligen gått igenom allt tillsammans.
Det har varit giftemål, skilsmässor, barnafödande, nya förhållanden, nya barnkullar uppblandat med mysiga middagar och galna fester! Och visst var vi lite galnare och vildare för 20 år sedan det kan ni skriva upp..... men det hör väl till att åldern tar ut sin rätt och orken tryter... Men glädjen som vi fortfarande upplever tillsammans och den gemenskapen är helt fantastisk!

Älskar dem allihopa som en liten familj även om vi numera endast är sex stycken medlemmar! Resterande tjejer har flyttat till andra orter

Hoppas (och tror ) verkligen vi kommer hålla ihop livet ut, det vi har tillsammans är så starkt och vi delar så många erfarenheter och hemligheter ;)

Visst har det hänt att vi rykt ihop ibland men det hör väl till när man är någon nära!

Hoppas ni alla har en fin fredag och ta hand om er

All Inclusive

Hej på er

Nu är jag hemma igen efter en snabb visit genom jobbet till Stockholm.
Givande dagar med kollegor från hela landet. Alltid trevligt att träffas och utbyta erfaenheter och alltid lika trevligt att komma hem igen ;)

Känns som jag bara varit borta och det känns härligt att hänga hemmavid ett par nätter innan det bär av igen...

Nu har vi backat bandet till förra veckan och lyxen att ha all inclusive som var top notch, verkligen superbra! Maten var helt fantastisk både frukost, lunch och middag!
Så vackra uppläggningar och fräscht. Otroligt varienrande med allt jag kunde önska mej. Kan säga att jag överkonsummerade aioli och oliver hela veckan.... men det är ju så gott!

Middagarna hade olika teman typ italienskt, spanskt, asiatsikt, barbeque etc så det fanns nåt nytt och spännande att prova varje dag.

Så mycket härliga frukter och grönsaker till alla måltider, jag frossade

Klockan 15 varje dag hade vi sol-paus och satt i skuggan för att beta av drinklistan

Det var mojitos, caipirinhas, pina colada, tom collins, gin och tonic etc etc, sällan jag dricker drinkar men det ordnade till sig den här veckan kan jag lova!

Dessutom fick man in flaskor med vin till måltiderna, inte nåt husets i karaff utan det var bara att beställa in så många flaskor man ville ha av både rött, vitt, rosé eller cava!

Paella hör väl kanske till då man är i Sanien men det är konstigt nog inte någon favorit för mej.... Tycker det blir fö stabbigt!

Men på frukosten vräkte jag i mej och det fanns en musli som var underbart god.

Tänk er först promenad efter havet, härlig frukost buffé och sedan nåt svettigt träningspass innan  man parkerade i solstolen...livets liv!

Ostar i olika smaker och former fanns det till alla måltider. Jag överåt även där av chevre och rouqeford!

Ja nu får man som vanligt laga sina egna måltider och nåt speciellt extravaganza blir det inte riktigt då man är back i vardagen igen....
Men all inclusive är verkligen toppen då man lyckas pricka in ett sånt här superställe!

I morn är det fredag igen!

Måndag med sopp-lunch

Måndag och tillbaka i vardagen igen

Riktigt höstlikt och lite ruggigt väder gjorde mej så sugen på soppa idag!
Sagt och gjort, jag svängde ihop en lins-soppa och bakade kesobröd, back to reality.... slut på framdukad dignande buffé!

Båda dessa recept har jag givit er tidigare men om ni vill se dem igen så finns dom här KLICK och här KLICK

Eftersom jag gjorde en stor kastrull så passade jag på att bjuda mina föräldrar på lunch också. Trevligt med sällskap så här en måndag.
Dom har ju hjälpt till både med Nikki och Sessan under min semester och än är det inte slut på flängandet i september... redan i morgon åker jag till Stockholm och även A är på resande fot.
På lördag är det dessutom dags för Middagsklubben att genomföra Torbjörns 50-årspresent så då drar vi iväg igen!

Nästa vecka ska jag med jobbet igen på konferens men sedan tror jag det är lungt nån vecka i alla fall!

Älskar verkligen soppor i alla dess former

Linssoppan är dessutom både nyttig, god och billig!

I eftermiddag ska jag jobba och det blir skoj att träffa kollegorna igen.
Gissar dock att det mesta är sig likt, hinner inte hända så mycket på en vecka...

Träningen får vänta några dagar för nu är det som sagt fullt upp!

Bästa semestern

Hej Sverige och hej på er!

Nu har jag kommit hem till kalla Sverige igen.... landade i ett regnigt Östersund vid 22 i går kväll och låg i sängen vid midnatt.

Några timmar tidigare hade vi suttit i hotell-foajén och svettats!

Men vilken fantastisk resa vi har haft

Den har verkligen innehållit allt jag kan önska mej!

Tidiga mornar med promenader längst stranden. Svettiga träningspass följt av långa härliga frukostar. Slapp vid poolen med drinkar och skrattkramp. OCH väldigt tidiga kvällar....SEMESTER helt enkelt.

Jag delar upp resan i några inlägg så det inte blir så mycket åt gången.

Men vi bodde i alla fall i Playa de Palma, Can Pastilla på Vings Waterfront Sunprime hotell. Vilket toppenställe! Självklart med All inclusive vilket vi förmodligen tjänade in redan första tre dagarna med tanke på allt vi förtärde och drack;)
Fräscht och fint, allt från rum till sällskapsutrymmen. Vi hade rum med begränsad havsutsikt men där såg i både poolen och hela havet och bukten.... så topp med andra ord!

Här kan ni läsa mer om själva hotellet KLICK

Jättebra träningsklasser med toppeninstruktör, allt från yoga, HIIT, cirkelpass, step till den dagliga vattengympan.
Kl 12.00 vräkte vi ner oss i poolen och var med och jobbade och skrattade!

Så skönt att få röra på sig så mycket då vi som sagt åt och drack väldigt mycket....

Havet ligger precis nedanför hotellet och man tar bara en trappa ner för att ta sig dit. Här är en liten vik men 100 m bort finns den stora riktigt långa stranden om man vill ha sådan!

Åt andra hållet ligger en till strandprommenad hela vägen in till Palma med både gång och cykelväg.  Väldigt lugn och fin väg att prommenera - långt ifrån trafiken!

Gott om sittplatser både inne och ute i hotellets restaurang plus stora fina sällskapsytor inomhus också!

Vid det här bordet huserade vi oftast, med utsikt över poolen och nära in till maten!

Maten får ett eget inlägg för det förtjänar den plus lite annat smått och gott som ni också ska få se närmaste dagarna!

Nu ska jag laga en äppelpaj på de sista äpplena jag plockat här ute idag

Mallorca calling

(null)

Hej på er

Jag lovade ju att ta med datorn och fixa lite blogginlägg från resan... nu blev det inte så! Men ett hej från mobilen i alla fall

Vi har det toppen med lata soliga dagar!
Maten är fantastisk och som tur är finns massor med härliga träningsklasser att medverka i

Håll utkik på insta för daglig uppdatering så länge tills jag kommer hem!

Pillan

Hörde jag semester....

Senast vi var på Mallis var 2015 och då hela familjen!

Nu åker jag själv, Filippa ska till Prag om nån vecka och A sticker till Spanska fastlandet i mitten av oktober. Så det är bara Nikki som inte reser långväga i år!

JA jag hörde rätt!

Igår kväll när jag klev ut från jobbet så gick jag på semester igen... Det var ju faktiskt nån månad sedan senast då jag ju hade juni-semester iår. Så det känns verkligen SÅ skönt att få resa bort nu i en vecka och bara softa!

Vi kommer att bo på ett hotell med all inclusive plus flera olika träningsklasser varje dag.
Är någon hungrig så bara ät, när man blir törstig - jamen gå och hämta ett glas vin då! Jag kommer antagligen att hänga mycket i träningslokalen och de övriga får såklart göra vad dom känner för
Helt perfekt och en riktig drömresa om du frågar mej! Att det blev ett hotell med träning var en ren slump och inget vi planerat för.

Min lycka då jag insåg detta ;)

Vi flyger sent i morgon kväll (nackdelen att flyga från mindre flygplatser...) och söndagen blir nog en ren återhämtningsdag!

Jag tror faktiskt att jag ska ta med datorn så jag kan uppdatera er med jämna mellanrum!

Då säger vi så och ses om nån dag igen!

Bara lite torsdags-babbel...

God morgon på er

Jisses vad det regnade inatt här hos oss.... det bara smattrade mot taket när jag lagt mej! men mysigt att få somna till just det ljudet.
Skönt att ligga under sitt varma täcke och bara mysa.

Har precis vinkat av Nikki och A för skola och jobb, Filippa sover fortfarande och jag har hunnit tagit en prommenad. Både jag och F jobbar eftermiddag så vi har det lungt här hemma.
Eller jag tvättar, stryker och packar för fullt.... så svårt att tänka mej att jag snart befinner mej i vämen igen. Jag har liksom lagt bort tankarna på shorts och linne....

Dessutom har jag en HEL resväska för mej själv den här gången.... när vi reser brukar både jag Nikki och A dela på en stor resväska!! Ja jag vet, jag är en mästare på att packa ;)
Här överpackas ingenting kan jag lova!

Men därför känns det extra lyxigt att kunna sväva ut lite! Ska ta med några snygga klänningar, några fler skor än vanligt, kul

Lilla mini som älskar choklad-croissanter.... blev väldigt glad då jag varit och köpt på bageriet!
Att få sådan fika hör inte till var dag kan jag lova ;)

I går var det öppet hus på Nikkis skola å dom firar 20 år! Jag minns så väl då det var ny-öppnat och jag hade med mej en nyfödd liten Filippa i vagnen
Herrejisses.... så länge sedan

Det var iaf en välbesökt tillställning med visningar av alla klassrum som ligger i tre olika flyglar. Barnens olika arbeten, projekt, arbetsverktyg, rast-aktiviteter, olika tävlingar, fika etc

Väldigt trevligt och bra ordnat

Nu önskar jag dej en fin torsdag

Skinande rena!

Men lyxigaste känslan idag...att få komma hem efter jobbet och alla fönster är skinande rena!

Ja att anlita fönster-puts två gånger per år är för mej en ren lyx och något jag gärna lägger pengar på. Finns inget tråkigare i städ-väg än just fönster... Får aldrig till dem så här blanka, inte ett enda litet sträck går att finna nu!?

Makalöst bra och bor ni i mitt närområde så är det Ånge städ-service ni ska ringa! Jag har anlitat dem för ändamålet i flera år men förundras varje gång hur sjutton dom gör? MAGI

Något annat som nästan är som magi är att jag har fått tid för röntgen!!!!

Nu på lördag, så det blir lite "fel" dag och stess men det får gå helt enkelt...
Först åka 10 mil åt ena hållet för röntgen, sedan köra hem igen, hämta resväskan och köra 10 mil åt andra hållet ... För på lördag sticker vi ju, Vinklubben drar till Mallis ;)

Skönt i alla fall att få detta med ryggen utrett nu efter månader av väntan. Får väl se hur lång tid det tar att få svar och vad det visar.

Men nu är det på G

Dessa ljuslyktor är så himla fina!
Filippas men jag skulle gärna ha likadana.

Nu när hösten gjort snabb entré känner jag att jag vill börja boa lite mer här hemma. Lite nya ljus, kuddar, filtar...ja ni vet plock och piff liksom!
Men det får jag ta tag i när jag kommer hem från semestern, nu är iaf fönstren rena

Blött men trevligt - MittlandiaGulfen 2019

I lördags gick MittlandiaGulfen av stapeln igen
Som vi längtat!

Årets absolut roligaste golf-tävling då man absolut inte behöver vara seriös om man inte vill såklart. Vi går alltid in med inställningen att ha så skoj som möjligt! Om det sedan kan leda till topp-placeringar så är det bara en bonus

I år var vädret tyvärr under all kritik.... det regnade och var kallt hela dagen men alla kämpade på! Men som jag skrivit förr så är jag en riktig solskens-golfare!
Jag kan verkligen inte hitta nåt flyt eller känsla i spelet då fingrarna knappt kan greppa klubban...

Men som sagt humören var ändå på topp!

Som vanligt start vid kl 08.00 med gemensam frukost för samtliga spelare. Kaffe. mackor, yogurt, juice etc

36 lag var samlade och det är alltid många fler som vill delta.... det kan jag absolut förstå för detta är en tävling som har allt!

Vid 08.30 är det samling för info från tävlingsledningen - Pär och Peppe, och man får veta vilka man ska få gå rundan tillsammans med.
Det är 4 personer i varje lag och 2 lag per hål.

Vi blev uppropade sist och startade därför på hål 18 och tillsammans med våra goda vänner Katarina, Nisse, Urre och Tobias!!

Vi blev SÅ glada då vi även gick med dom en gång för ett par år sedan.

Viktigt att man får gå med "rätt" sällskap för att dagen ska bli fulländad!

Våra vänner gjorde stor-stilad entré i vit Rolls Royce och klev ut som ABBA!

Så himla fina och självklart fick vi dansa runt banan med Abba-låtar hela dagen ;)

Men alltså ....älsklingar!!!

Men ni kan bara tänka er hur dessa dressar och peruker såg ut efter en stund i regnet  :)

Vi var lite mer traditionsenliga och kanske på väg till British Open back in the days!

Jag och A representerade England och Carina och Nicke Skottland! Vi enades över gränserna där för en dag... hihi...!

Faktiskt några fler som var utklädda i år och det blir ju så mycket roligare då!

Spelet gick rätt OK och det blev en intern kamp mellan vårat lag och ABBA då vi låg jämt hela vägen...dock inte om den totala vinsten men om äran i bollen!

Vårat lag knep till slut tionde platsen och ABBA kom på plats elva

Vinnande lag var ett gäng som vanligtvis huserar i Spanien och dom var passande nog matadorer!

Stort Tack Pär, Peppe och gänget som ordnar detta till 100% på topp!!

Frans & nagelfix

Ja nu har jag fixat både fransar och naglar inför kommande semester!

Har haft fransar sedan i april och detta blir sista gången jag sätter nya på ett tag. Det är bra att ha ett litet uppehåll emellanåt även om jag verkligen kommer att känna mej "naken". Fransar är verkligen så uppiggande och man känner sig fixad direkt då man kliver ur sängen!

Naglarna är mina men med gele på. Hållbart och snyggt
Jag gjorde en härligt rosa färg den här gången som blir snygga till brännan som förhoppningsvis kommer på Mallis !
Tidigare har jag bara gjort helt neutrala ljusa fade men nu fick det bli färg

Jag befinner mej som sagt i Skåne och kommer hem på fredag kväll och tidigt på lördag morgon ska vi upp och iväg på årets roligaste golftävling, MittlandiaGulfen!

Längtar som en tok .... detta är verkligen en av årets höjdpunkter och då lovar jag att kameran ska få följa med och jobba så ni får hänga med och se ;)

Vinklubb med ett bildbevis

Ha ha ja hörrni igår var det minsann Vinklubb men kameran innehöll knappt en bild.... denna och nån till på maten men inget mer?!

Inte likt mej med kameran men vi har för mycket att prata om så jag glömmer helt bort att fota...

Nåväl trevligt hade vi och planerade bla transport till flygplatsen om två veckor...om två veckor åker vi ju till Mallis!!
Så snabbt tiden har gått och när vi bokade där i vintras kändes det som en evighet bort! Vi är så peppade och längtar så efter att bara slappa i en hel vecka och då har vi verkligen tid att surra ikapp om ALLT!

Ulrika bjöd i alla fall på gott grillat både älg och fläsk...så nu har jag fått min dos kött för veckan. Är ju ingen stor-ätare av rött kött men jag tycker det är väldigt gott med grillat!

Helt plötsligt kom vi på att vi skulle ut på lokal också....när hände det senast?? Men jag stannade i typ 25 minuter sedan fick A komma och hämta ;) Trivs bättre hemma i sängen jag!

I eftermiddag sätter jag mej på tåget och reser till Ängelholm men jag förbereder ETT inlägg så ni har nåt att kolla på i veckan, annars är det Instagram som gäller!

Vi ses

Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!