Säsongens bär





Skulle det smaka med en kaka...



Japp jag gillar vaniljvisp!


Idag bjuder jag på en kaka med svarta vinbär!
Men det går att använda precis vad man känner för i bärväg, blåbär/ hallon är en favorit det med:)

Smält 100 g smör i en kastrull
tillsätt 2 dl mjöl, 2 dl socker, 2 ägg, 1 tsk bakpulver och 1 tsk vaniljsocker.
Rör smeten slät och häll över i en smörad och bröad form.
Strö över önskade bär och grädda på 175 grader i ca 30 minuter

Tips! Jag brukar "bröa" min form med rivet kokos, mums

Receptet har jag hittat hos Veronica;)

Trevlig tisdag/Pillan


Mmmm, den är mumsig den!

Ha det gott!



Kram Veronica

Nu frestar du mig inte liiite ;-)



Hoppas allt är bra med er!

stor kramis

Åhh JÖSSES vad gott det där såg ut, hade önskat att jag hade en likadan tallrik här i detta nu.. Men har varken bakverk eller vaniljvisp hemma.. =(



Ha en mysih kväll!



Kramar

Gott med svarta vinbär! Ser ut som ni har haft härliga dagar!!! Nu är jag tillbaka igen ;)

Har ni köpt hus/stuga?

Kram Eleonor





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se