Ni nanna ni nanna ni nanna na ni na....



Så mysigt att tända ljus och kura med en filt och en bra bok. Men precis lika härligt att på sommaren sträcka ut sig i en solstol och njuta en god bok tycker jag!



Dagens boktips;)
Det var tider det när man som barn fick tips om en bra bok... nu är det väl bara typ tv-spel och dylikt det eventuellt tipsas om i barnprogrammen!

Nåja här kommer i alla fall ett tips från mig och författaren är faktiskt en gammal skolkamrat till mig.
Jonas Moström som är utbildad läkare men numer även skriver kriminalromaner.
Jag läser just nu hans fjärde bok "Rymd utan stjärnor" och har även läst hans tidigare böcker. De handlar alla om komissarie Johan Axberg som arbetar vid Sundsvallspolisen men även hans vän läkaren Erik Jensen som huserar Sundsvalls sjukhus.

Det märks att han som författare blivit varm i kläderna för nu känns det att intrigen skruvas åt hårdare.Välskriven spänning blandad med intressanta karaktärer och deras ibland komplicerade relationer får tummen upp av mig. Roligt för "oss häromkring" att böckerna utspelar sig i Sundsvall vilket gör att man ser bilder ur verkligheten.

//PIllan



Kul med boktips och extra kul att du faktiskt känner till författaren! =) Love kriminalromaner!



Kraam kraam

Boktips är alltid välkomna, speciellt när det är författare och böcker som man kanske skulle missa annars!



Jag minns somrarna när jag var liten, då gick jag till biblioteket med pappa och lånade en hel kasse med böcker som man läste under lovet :-) Det var jättemysigt och jag vet att vi många gånger gick hela klassen till biblioteket på rasterna bara för att det var roligt att vara där och bläddra i böcker m.m. Undrar hur många barn som gör det idag... Men jag tror att man för över läsglädjen till sina barn ganska lätt genom att umgås mycket kring böcker redan när de är små och det är viktigt tycker jag! Att koppla av med en god bok är ju riktig lyx :-)



Lycka till på klappjakten idag, kramar!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se