Gruvar du dig?

Måndag och en ny vecka som bjuder på sol, sol, sol!
Vilken underbar helg det blev med mycket god mat, sol och slappa, skönt tycker jag.



Är i vecka 36 nu och kan skymta mina träningsskor på väg till gymet... ;)

Fick en fråga härom dagen om jag gruvar mig inför förlossningen...
Njaaaaejjj det gör jag väl egentligen inte. Jag har ju varit med om det en gång tidigare (även om det är drygt 11 år sedan sist) och jag vet att det kommer att vara helt överjävligt...
Ont det Gör ont men ändå... känns inte som jag vill lägga enegi på att gå och våndas och gruva mig över detta. När jag väl är där så finns det bara jag och smärtan, det finns ingen som egentligen kan hjälpa mig än jag själv. Inte få panik, börja skrika och spänna mig utan koncentration och djupandning!
Det fungerade i alla fall förra gången och även om ingen förlossning är den andra lik så vet jag att jag klarade det senast och det är det jag förlitar mig på nu!

Hur känner ni andra gravidisar som har detta framför er? Jag vet att det är första gången för några och andra har gjort det flera gånger!

Idag väntar jobb för mig, A åker till Falun och Fillan har fotbollsmatch ikväll.

Ha en skön start på veckan/Pillan


Tänk på vad du får ut av smärtan. Kan tillägga att om du gått på yoga är det ett jätteplus. Förlöste bl.a en mamma under utbildningen som gått regelbundet på yoga och jag säger bara guud va det gick bra. Var som så konc i sig själv, tog en värk i taget och tänkte inte på den kommande. Hon andades lugnt och djupt, det var som om vi andra inte fanns i rummet. Hon var helcool. Jag tror det kommer gå kanon för dej!!!! Kram!!! Jag önskar att jag tagit mej på träning i vecka 36.

Hej och tack! Kul att du hittade till min blogg - för då hittade jag till din : )

Vad duktig du är som tränar trots gravid i vecka 36 : ))





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se