Välkommen Maj

Grått och trist, det är synen som mötte mig när jag tittade ut nyss. Ingen lysande start på denna härliga månad, men nu kan det bara bli bättre! Gårdagskvällen var lugn. Vädret var skapligt när vi prommenerade bort till mina föräldrar. Där bjöds det på meloner med parmaskinska och sedan en god gryta med fläskfilé, räkor och cashewnötter. Till efterrätt hade jag tagit med en annanaspaj.
Lagom tills vi skulle titta på brasan så började det duggregna och när vi senare kröp till sängs så stod regnet som spön i backen. Kanske bra att alla brasor blev ordentligt släckta!

Idag fortsätter mitt rensande och även montering av möbler. Blir bara så trött fort och måste ta många korta pauser... Jag är van att svischa fram och få klart direkt, men det är bara att glömma i detta tillstånd!

Hoppas att vädret blir bättre för vi tänkte inviga grillen i kväll!

Njut av en skön lördag/Pillan



150g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

1 ägg
2 dl creme fraiche
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
500 g avrunnen annanas

Enklast gör jag pajdegen genom att smälta smöret och sedan blanda i resten av pajskalsingredienserna direkt i kastrullen. Degen blir blank och ganska lös. Denna lägger jag över i en pajform och trycker ut med en träslev, inget kladd med fingrarna!
Blanda ihop alla ingredienserna till fyllningen och häll upp i skalet. Gräddas i ca 40 minuter i 175 grader.

Serveras ljummen med en kula vaniljglass!


Hejsan! Tack för din gulliga kommentar hos mig! Kul om man kan inspirera någon!;-)

Den där pajen såg ju himla smaskig ut, kommer jag absolut att testa..älskar nya recept!

Kram Nettan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se