Olika mode



Lite typiskt Östersundskt barnmode enligt mej...



Här är gulliga affären Hamngatan som bla säljer barnkädesmärket Villervalla


Torsdag och minusgraderna är tillbaka. Skönt tycker jag faktiskt. Trist med plus 1, regn och blåst, bättre med lite friskare luft och en blå himmel!

En sak som jag reflekterat över många gånger är vad olika modet kan vara i olika städer. Eftersom jag bor mitt emellan Sundsvall och Östersund så åker man till båda och här är denna iaktagelse verkligen markant!
I Östersund har man de senaste Peak-jackorna, snyggaste jeansen och häftigaste sneakersarna.
Modet är väldigt sportigt och en snygg mössa är ett måste i dessa tider! Antar att detta mynnar ut i att staden är en "fjällstad" med många vintersportande invånare...

I Sundsvall däremot lider man av ett stort "Stockholms-komplex" :) här är det Sofi Fahrman trendigt som gäller big time! Flashiga butiker blandas med de stora kedjorna och alla vill se rätt ut.
Sundsvall kämpar ju också mot Umeå för att kallas Norrlands huvudstad så storstads-syndromet kanske just därför är extra stort...?

Jag gillar båda dessa städer jättemycket är dock född i Östersund så lite mer klappar mitt hjärta för denna stad.

Jaha det var min lilla torsdagsanalys...;)

//PIllan


Kul att det kan vara så olika! Västerås är en stad som gärna vill vara som stockholm :-)

Fina kläder

Tack för peppningen ;)är ändå svårt att lämna nåt som är tryggt...

Villevalla har söta kläder! Fina, klara färger och inte så "putinuttigt" (stavas det verkligen så...)

Hoppas allt är bra med er!

Kramar Eleonor





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se