Svunna tider



Första bilden som finns på vårt hus. Det byggdes av min farfars farfar och det är bland annat han som är en av herrarna till vänster. Denna brokvist ska vi försöka återskapa, tycker den är jättefin. Urspungshuset hade också fler fönster som dom senare satte igen...


Här är min farfars mamma, min farmor och farfar. Min pappa är  killen till vänster och min farbror till höger. Här ser ni att två fönster istället blivit till ett större!



Här står min farfar i bar överkropp men byxorna ser rätt varma ut... ;)
Här ser man också räcket lite bättre på bron. Det var även dubbeldörrar men nu har vi en enkel dörr. Kan inte riktigt förstå hur det fick plats med en dubbel för det är en trapp direkt upp till vänster och en vägg inne till höger...?!

God morgon bloggis!

Jag och Nikki är uppe och har precis avslutat en liten minifrukost i form av rån med räkost till skruttan och en kopp kaffe till mig. Frukost nummer två ska intas om ett tag och då i form av gröt!

Idag ska vi ta en tripp till min favoritstad nämligen Östersund. Har inte varit där sedan i höstas och vi har en del som måste uppdateras i garderoberna. Hmmm har man inte alltid det...?

Som ni ser så bjuder jag på några riktigt gamla bilder idag men jag är väldigt tacksam att dom finns kvar!
Kul att se huset och hur det har förändrats under åren. Även inomhus har en del mindre bra saker gjorts.
Tex så fanns det väldigt vackra spegeldörrar överallt men dessa har man tyvärr sågat i och bara slagit på masonitskivor. Men vi har återskapat flera av dessa också.
Nu är det golven som det jobbas med för fullt. Många som ska slipas vissa målas vita och vissa såpas. I några rum blir det också inläggning av nya golv.

Ha det // PIllan


Kul att se gamla fina bilderna på huset

Jisses, vad kul att ha så gamla bilder kvar och huset ser jättefint ut! Hoppas att ni får en bra med mycket shopping och jag vill absolut se vad som inhandlades! Kram!

Fantastiskt att ha gamla bilder på sitt hus!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se