Livsnjuteri!





Herregud vi blev serverade en helt superb middag igår!!

Förrätten bestod i kräftsoppa. Skålarna var bottnade med kräftor, löjrom och creme fraiche och den varma soppan hälldes över detta så att den blev alldeles skummig.
Denna la sig sedan som bomull i min mage;)







Huvudrätten var det godaste jag ätit på länge....
Laxen var först gravad och sedan lättgrillades den vid bordet innan servering. En potatissallad med bla soltorkade tomater och cornichoner. Till detta purjolök, fänkål och palsternacka i en smakfull vinegrett:)







Vid mörkrets inbrott förflyttade vi oss till det supermysiga lusthuset där efterrätten intogs.
Friterad camebert med hjortron och hemgjord glass, holy vilken symfoni i gommen!!



SÅ HÄR GLAD BLEV JAG :)

Nu till det negativa (eller vad jag ska kalla det....) nästa middag är hos oss....
Vad ska jag laga efter denna underbara middag??!! Nån som har nåt gammal recept från nån Nobelmiddag ni varit på... ;)

Kram //PIllan

Ps Idag flyttar vi.....!!


Åh, jisses vilken middag ni har varit på! Lät gott alltihopa!



Om våran tv-bänk: Det är en gammal i furu som vi har haft i många år och den har varit betsad i en mörkbrun färg och för ett par år sedan målade vi den vit. Sen har jag spraylackat korgar från Ikea som vi har dvdfilmer i!



Lycka till med flytten idag! Kraaam!

Wow, vilken middag!!! Kan man köpa ett abonnemang på era vänner, de vill jag också bli bjuden på middag hos :-D



Lycka till med flytten idag, kramar!!!

Kräftsoppan ser helt underbart god ut. Ett recept på den vill jag ha.

Kram H

Ja jisses vilken måltid och vackra miljöer!

Haha det blir lite som i serien "Solsidan" när de ska bräcka varandra under parmiddagarna.

Bjud på falukorv o mos vettja ;).



Kramis





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se