1 år sedan vi startade



Minns ni i fjol... så här såg det ut innan vi började!
Det är nästan som ett nytt hus för vi sparade bara det inre "skalet" annars är allt fixat...
Från trossbotten till all el omdraget, nytt värmesystem, totalt renoverat överallt invändigt plus som helt ny fasad och fönster!


Här är huset i ny fasad och de nya fönstren.
Hade "ritningen" på fönsterfodren i mitt huvud och A:s duktiga bror förstod tydligen mina förklaringar för det blev precis som jag ville:)
Brokvisten är nästa projekt och den ska försöka likna orginalets sedan nästan 150 år tillbaka! Se här




Baksidan ska få en altan längst hela vägen. Glasdörrarna leder ut från matrummet.
På övervåningen ser ni ännu en dörr ut från vårt sovrum och där blir det en balkong.

Bakom huset har det tidigare bara varit igenvuxna åkrar och potatisland som vi nu har jämnat ut och gjort i två platåer. Sått gräs gjorde vi under sensommaren. Ska plantera några buskar under kommande veckor men sedan får det "ge sig" tills nästa sommar!
Vattnet ligger rakt nedanför huset härifrån.

Såklart blir det ganska mycket husbilder både innifrån och utifrån i inläggen nu, som jag hoppas ni uppskattar. Lite annat dyker in emellanåt såklart ändå!

//PIllan 


Ser ju jättefint ut! Följer med spänning på ert nya husliv!



Kram på dig!

Snacka om skillnad! Ska bli spännande att komma och hälsa på. Rev den gamla brokvisten sist jag var hos er. :)



A säger att jag borde komma med fler vin tips när jag skriver något. Så här kommer ett tips på ett riktigt prisvärt vardagsvin som även står sig bra till lite finare.



Allegrini, Valpolicella (nr 2309)

Rött vin, Kryddigt & Mustigt



http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=2309

Den gamla brokvisten ser nästan ut som hemma hos min mamma.

PS Vad fint ni får det. Måste vara riktigt kul.





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se