Popcorn-soppa!



När Filippa var mindre så sa jag alltid att vi skulle äta popcornsoppa när jag lagade Leilas majssoppa, det fungerade utmärkt. Hon åt som aldrig förr;)

1 burk majskorn 300 g
2 msk olivolja
flingsalt
svartpeppar
5 dl vatten
1 hönsbuljongtärning
1 dl creme fraiche
2 tsk tacokrydda

Häll av spadet från majsen och låt den torka på hushållspapper
Blanda majs med olja, salt och peppar
Stek i het panna tills majsen poppar och får brun färg
Lägg över i en kastrull, tillsätt vatten, buljong, creme fraiche och tacokrydda.
Koka upp och mixa till en slät soppa med en stavmixer.

Bon apétit//PIllan


Åh, så gott det låter!

Tror inte jag ätit majssoppa någon gång, måste provas! =)







Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se