Teckentydning...



Välkommen in i våran hall! Den är inte speciellt stor men det duger... Pärlspont på väggarna och "mitt" schackrutiga golv som jag suktat efter sedan jag var tonåring!



Rubriken lovar teckentydning och syftar på denna tavla. Vi fick den av en vän som köpt den i Hong Kong.
Tecknen är våra namn och på baksidan hur man i Kina tolkar just dessa
Pernilla står för Beundransvärd och elegant ( I knew it:)   )
A, fred och öst
Filippa tolkas med bananlöv och jasmin
Nikki också hon jasmin och prinsessa!
Personlig och rolig tavla när man vet lite mer om den



Husnyckeln pryds av Sessan, nästan, väldigt lik är den i alla fall!



Min jakt på skoställ fortsätter och så länge tjänar en gammal sockerlåda för ändamålet

Hej bloggis

Jobbandet har gått bra även om jag känner mig lite slut i knoppen. Aktiviteter är man ju van hela dagarna men kanske inte så mycket krävande hjärnverksamhet... och även fast jag sitter en del framför datorn på ledig tid så blir det ju inte samma sak som att sitta åtta timmar och vara koncentrerad!

Dagis verkar också gå riktigt bra och hon är inte speciellt intresserad av att gå hem när vi ska hämta henne, ett gott tecken!

Nu ska jag trotsa tröttheten och träna en stund. Nikki är så trött så hon och A ska nog snart börja med läggningsstunden;)

Kram PIllan


Vilket läckert skoställ! Kul idé.

Jag är också på jakt efter ett skoställ. Svårt när man har höga krav men inte vill lägga en förmögenhet på det.



Vad charmigt med Hong Kong-tavlan!



Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se