Storasysters rum



Vi kikar in i Filippas rum idag!
Alla sovrum ligger på övre våningen och Filippas och vårt är dom två största.



Kuddar och lakan från IKEA. Från att allt tidigare skulle vara i svart och vitt på rummet så har hon nu gått över till grått och vitt;)



Sängen är Hemnes dagbädd med dubbla madrasser.
Klädskåpet heter Aspelund och kommer även det från blå/gula varuhuset.... Fin grå färg på detta!
Timmerväggen är sparad och vitmålad, något som återkommer på fler ställen i huset, gillar det jättemycket!

Det gamla trägolvet har slipats (många gånger) och sedan vitlackats. Jättefint och jättemycket dammsugning krävs;)





Jippi favvodagen är här!

Fredagar är väl nästan det bästa va...helgen står för dörren ofta med god mat och dryck, kanske nån fest, shoppingtur, utflykt eller vad hittar ni på?
Själv ska jag faktiskt på jobbfest i morgon lördag. Den första kräftskivan för min del iår:)
Tema är huvudbonad så vi får se vad jag hittar på!

Annars ska jag bara ta dagen som den kommer. Lite bakning, matlagning  nån prommenad och några småärenden..

Ha d//PIllan


Wow, vad snyggt!! Förstår om hon är toknöjd :-)



Ja, visst är fredagar dom bästa! Hela helgen ligger framför en. T jobbar tyvärr det mesta av helgen, och sena kvällar till på köpet. En av nackdelarna med polisyrket... Så jag får mysa själv med prinsarna här hemma. Din kräftskiva låter ju superkul, bara att gå bananas på hattar då :-)



Kram på dig!

vilka fina bilder du tar i din blogg.

Såååå snyggt med vita golv! Ja, mycket dammsugning blir det... vi har ju en vit trapp ner till källaren och tamejtusan vi får städa den varje dag.

Men Fillan kanske faktiskt städar själv!



Kram på dig!

Vad roligt att du gillade kakan. Jättekul att höra :) Kram till dig

Åh, så fint i storasysters rum!!! Gissar att det känns alldeles underbart att vara på plats i huset nu efter all väntan och längtan :-)



Hoppas att ni får en skön fredagskväll, blir det fotboll hos er också?



KRAMAR

ÅHHH verkligen jättefint,

där myser hon väl massor?! :)



Hoppas helgen blir bra,

gu vad gott med kräftor.



Stora kramar





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se