På prommenad

 
 
På julaftons förmiddag tog jag och Nikki en skön prommenad
Det var sådär magiskt med all snö och tystnaden som man så sällan får uppleva....
 
 
Min mormor bor i en liten liten by i västra Härjedalen
Där finns en underbart vacker kyrka (där jag döptes) en fin sjö som rinner genom byn och runtom höga fjäll
 
Här finns en enda affär och det är liksom alles....
När jag var liten fanns här både Konsum och Ica, en bank där min moster arbetade och ett postkontor som drevs  av min mormor och var även beläget i hennes hus!
Jag och min kusin satt ofta under disken och lyssnade när mormor expidierade kunderna. Vi fick även hjälpa till att sortera posten som man fick hämta i "sitt eget fack"
 
2006 kom asfalten till byn!!!
Fatta här har bara varit grusväg tidigare.... ?! Vilket märkligt land vi lever i, kan jag ibland tycka!! Allt är väldigt centraliserat och mycket satsas på storstäderna....
 
 
Alldeles efter att bilden togs föll Nikki i en skön sömn och vaknade stax före klockan 14, lagom för att svira om och titta på Kalle !!
 
//PIllan


Men vad vackert! Kontraster.

God fortsättning!

Mysigt med promenad i så vackra miljöer. Älskar Härjedalen!!

Kramar

Härliga bilder. Kram Anette





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se