Underbara Vänner



Mina älskade vänner Anna och Linda kom på fika besök idag!

          

Stora killen har Malte hunnit bli sedan vi sist sågs och sötaste lillayster Minna



Kompisarna Nikki och Minna gick fin fint ihop;)


Ja hörrni gårdagskvällen kan bara beskrivas som ett fiasko från start till mål....
Inte ett enda vettigt svar fick vi på två och en halv timma! Jag blir mörkrädd när detta är våra förtroendevalda politiker och de ska bestämma över hur våra barn ska ha det....

Det finns lagar för hur stor/liten minimiyta tex grisar och höns ska vistas på men någon arbetsmiljölag för förskolebarn existrerar i dag inte i Sverige. (just därför är det huvudmannen -politikerna som har det yttersta ansvaret för att se till barnens bästa)

Det är en "het potatis" och säkerligen kommer det snart att förhoppningsvis finnas även en arbetsmiljölag för de minsta!

Men att ligga i framkant är tydligen inget för våran kommun nej nej vi tänker bakåt och trycker ihop så många som bara är möjligt så sparar vi en slant...
Nä usch jag blir så arg så nu släpper vi detta även om det är skönt att "spy ur" sig lite!!

I eftermiddag fick vi ett efterlängtat besök som fick mig på betydligt bättre humör:)
Anna var här på sportlov med sina underbara barn och Linda hängde också med på en fika.
Vänner är det bästa!
Vi har känt varanda sååå länge och det är ju liksom en del av en själv då man upplevt så mycket ihop!

♥ U guys

Nu var alltså humöret på väg uppåt så efter fika och middag slängde jag på mej träningskläderna och körde ett rejält aerobics-pass.
Nu känner jag att dom där politikerna nästan har lämnat mitt medvetande och jag ska försöka hålla mig kvar i endorfinruset så länge det bara går!!

//KrAM PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se