Gammalt blir nytt

 
Här är mitt senaste lilla målarprojekt, en liten utegrupp som tidigare var röd och vädigt sliten..
 
 
Trädgårdsmöbeln hade min farmor och farfar tidigare och den var placerade precis där den står nu, på "sommarstugans" altan. Minns hur vi satt här och drack farmors hemkokta saft och åt sockerkaka.
Bredvid fanns två gungor och ett stort klätterträd (som nu är nedsågat eftersom det växte in på altanen)
Nu har gruppen blivit vita med hjälp av min pensel men dom är fortfarande lika sköna att sitta och gunga lite i ;)
 
               
 
               Här får vi sitta och dricka morgonkaffet i väntan på att den "riktiga"
                                             altanen ska bli färdig
 
 
Ett lite större projekt blir att måla om den lilla sommarstugan som står precis bredvid vårt stora hus
 
Hoppas ni alla har haft en mysig midsommarhelg!
Jag har haft det bra med mycket mat (som vanligt) och trevligt umgänge! En hel del fix har jag hunnit med på hemmaplan emellan jobb och mat dock! Bla fixa klart på vår "andra" uteplats :)
 
Allt i väldigt mycket New England stil med rött, vitt och blått stars and stripes... Gillar den stilen mycket, speciellt om sommaren! Här på sommarstugans altan får vi mysa så länge tills vår stora rätta veranda är färdigställd.
 
När jag var liten så var jag hos min farmor och farfar i (huset vi nu bor i) nästan varje dag från 2 år tills jag blev 4 år och började på dagis.
Då sommaren kom var det obligatoriskt att flytta ut till sommarstugan. Här finns ett riktigt kök och ett allrum. På natten gick man dock in och sov i det stora huset.... Lite konstigt men så var det iaf!
 
Så småningom ska vi väl också iordningställa det lilla huset som ett gästboende har vi tänkt.
 
Ha det gott//PIllan


Kikade in en liten sväng och tänkte att jag lämnar ett spår efter mig!
Hoppas du får en toppen dag!

Men så fint, verkligen:)
Hoppas helgen varit kanonbra!
kram

Såå fint :)lämnar en liten kommentar efter mig bara;)ha en fin kväll.

Såå fint :)lämnar en liten kommentar efter mig bara;)ha en fin kväll.

Härligt att ni haft det bra, det har verkligen vi oxå!

Hälsningar från "andra sidan skogen" :-)

Så fint det blev!:)

Va fint och mysigt:)

Vad fint!! Kul när det är något man själv har fixat som blir så bra :).

Hoppas din måndag är fin och utan regn! Kramar

allt bra idag`?
vad tycker du om bröllopsklänningarna på min sida?
kraaam

älskar att måla om möbler! va fint det ser ut!

Ja, själv avskyr (nåja) jag att måla om möbler, men jag gör det ändå eftersom det blir så himlans fint efteråt! I år har jag köpt två trädgrådsstolar för 10:-/st på Myrorna och målat vita. Så fort solen tittar fram igen ska jag springa ut med kameran och föreviga :-)

Den gruppen ni har är fantastisk. Vet precis hur sköna och gungiga de där stolarna är :-)

Så fina de blev, alltid kul att göra om och ge nytt liv åt möblerna man redan har :)

Åh vad somrigt och fint.

Fint! :)

Så fint det blev, ser ut som det är nyinköpta möbler ju! :)

Så himla fint!!

Hej!

Älskar du - liksom oss - gammal och nött heminredning?! Vi har en nystartad blogg där inläggen är fullkomligt PROPPADE med inspirationsbilder, tips och Gör-det-själv (tutorials)! Vi har också en Till-Salu-kategori med väl utvald och helt unik heminredning!
...för de som inte vill missa ett enda inlägg finns vi på Bloglovin! VÄLKOMMEN IN!!!
Ha en kanondag! KRAM // Lina

PS. Gillar du tatueringar finns en något äldre blogg smäckfull av tips, målningar, äventyr och Requests! ;) ...funderar du på en tatuering men inte hittat det perfekta motivet? Tveka inte på att höra av dig! ;) http://liinanonstop.blogg.se

Så fint, villst är det kul att göra om gamla saker! :)

ha en fin dag ❤

Superfint! :)

Superfint!

Kliar i fingrarna att måla och fixa när jag ser det här! Vad fint.





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se