Blöjbarn



Nikki på språng i sina "älskade" Up & Go här i senaste Limited Edition




Hon älskar dessutom att ha dem på huvudet ;) Allra roligast är när både mamman och pappan också har likadant....! Tyvärr finns inga bildbevis på detta :)

Maj rullar på och idag fick vi faktiskt vakna till solsken. Kallt och frostiga bilrutor men hellre det än blötsnö och nollgradigt.
Solen värmer ju och det är toppen för Nikki och hennes dagisgäng som har utevecka. Hela veckan ska tillbringas i skogen, mysigt!

Längtar till sommaren när hon kan springa blöjlös ute i solen och kanske kanske kan man börja få henne att kissa utan blöjan...
Hon har sin potta ståendes på toaletten och sitter på den titt som tätt men då hennes tålamod inte är det bästa hoppar hon upp innan det hunnit komma något...

Minns inte riktigt när Filippa slutade med blöja men jag tror att det var på sommaren då hon var två och ett halvt år. Hon är ju född i januari så det passade bra tidsmässigt att sluta då på sommaren!

Man glömmer så fort hur det var liksom... Har du nåt bra tips att ge för små "pottbarn"?

//PIllan





Nicole blev blöjfri förra sommaren efter att vi låtit henne springa med rumpan bar utomhus. Pottan ställde vi på altanen och om vi såg att det var dags eller om vi såg att hon började kissa (i leken) så lyfte vi henne till pottan direkt.

Inne satte vi henne på pottan direkt när vi kom in/hem.

Jag brukar sätta mig o kissa samtidigt så att det hörs att det kommer kiss :).

Lycka till i sommar :)!



Kram

Mitt tips är att bara bestämma sig för att "nu kör vi", skippa blöjan (förrutom på nätterna i början då) och ställa in sig på många olyckor närmsta dagarna. Med Julia så gjorde vi så och det tog bara några dagar så var hon torr. Det gick oförskämt snabbt och bra :-)

Vi kämpade länge med vår 3-årige son, men det gick inte så bra. Tills vi la ner det helt och då plötsligt hände det. Han slutade med blöjan från ena dagen till den andra (dock inte på natten). Så mitt tips är väl egentligen att inte stressa fram det. Dock prata ganska mycket om det. Funkar säkert olika för alla barn.... :)



Tack för din fina komplimang! Kram

Min son har också sin potta ståendes på toaletten och sitter på den då och då men aldrig längre än fem sekunder =/ Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

Tack för dina ord!! :-)



Vad söt hon är! Och jag längtar också till sommaren, så Livan kan springa nakis i solen! Vad skönt det måste vara för dem att få vara lite fri från blöjan.



Ha en fin dag! KRAM





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se