Julblommor

 
 
Hyancinter är verkligen en favorit för mig och främst då för doftens skull!
 
 
Satte ihop ett enkelt arrangemang med vita hyacinter, mossa, ljushållare och en kotte
 
Krukan har jag haft ett par år, tror jag köpt den på Plantagen
 
Nu börjar det verkligen infinna sig lite adventsfeeling här hemma. Älskar julens dofter med kanel, hyacinter och saffran och alla dessa finns närvarande här hemma  nu!
Idag ska jag och lillan fortsätta med julbaket och idag blir det lite "småkakor". Gillar egentligen inte att baka småkakor men det är ju så gott! Nä tacka vet jag mjuka kakor som man bara behöver röra ihop, ner i en form och skjuts in i ugnen... ;)
Men det går nog bra då jag har en liten hjälpreda.... eller...??!
 
//PIllan


En stor del av julens pynt består av blommor. Älskar doften av hyacinter och finns det något vackrare än ett fint exemplar av amaryllis. Jag tycker också att julstjärnor är fina.

Så fint med hyacinter,hoppas det gick bra med kakbaket kram.

Fint! Vad duktig du är! :) Det finns ingen doft som jag förknippar så starkt med julen som hyacinter. Underbar doft!

Kramar





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se