Sjusovare

Har en ståtlig bukett liljor på mitt bord, både vackra och doftar gott! Fick dom förra lördagen och idag är dom som vackrast (bild nån dag gammal...)! Alla klockor är nu utslagna så bara att njuta av prakten
 
Hej och hå idag blev det lite väl lång sovning.....
Jobbade sista nattpasset och tänkte därför kliva upp runt tolv idag men när jag vaknade var klockan redan 13! Flög upp ur sängen drog på mej byxor och tröja och ut i bilen.
Nikki är nämligen hos mina föräldrar då A skulle spela golftävling. Visste att mamma sagt att dom skulle ha gäster ikväll så jag sa att jag kommer strax efter tolv....
Som tur var slog jag en pling till henne i bilen och med andan i halsen sa att jag var på väg! - Nä varför då...? Nikki ligger och sover och det är så trist väder så det blir inget med gästerna ikväll!
Pju bara att vända bilen, åka hem , hoppa in i duschen och nu sitter jag här med en stor kopp fullkornsvälling!
 
Andas in andas ut.... börja om och ta det lugnt ;)
 
Har tagit fram lax ur frysen men klurar fortfarande vad det ska bli av den..... hmmm behöver googla lite nu!
 
Trevlig lördagsafton!
 
//PIllan


Tips på enkel men ack så god laxrätt.
Gör en röra på cr.fr och mosad feta som du toppar laven med.
In i ugn på ca 225 gr i cirkus 10 min.
Servera på en sallad med ruccola, tomat, avokado, rostade pinjenötter, honung, flingsalt o balsamicocreme.

Kram Anna

Min stora lax favorit just nu är:
Rör ihop lite kessela med ädelost toppa laxen in i ugnen. Koka ihop bitar av broccoli, blomkål, potais mosa ihop till mos med lite mjölk, smör salt och peppar. Den får gärna vara lite bitar i moset. mums.





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se