Med Gott samvete...

 
 
 
Idag tänkte jag bjuda er på en liten efterrätt som ni kan äta med gott samvete ;)
Äh skämt och sido det ska man väl nästan alltid göra när man unnar sig en god dessert! Men som jag tidigare skrivit så undviker jag socker så mycket som möjligt i några veckor!
Men såklart vill jag ha något gott efter maten på helgen och då passar denna goding utmäkt
 
Jordgubbsglass med chokladrippel
 
Till 1 portion
125 g kesella
1- 2 dl jordgubbar
 10 g mörk scoklad, 85%
 
Mixa kesella och bär i en mixer och kör till slät massa.
Riv chokladen och blanda ner
Häll i en frystålig burk och ställ i frys ca 1 timme
Ät och njut!
 
Denna efterrätt är inte alls speciellt söt eftersom enda sötman kommer från bären. Men den fyller sin lilla "lyxfunktion" för mej i alla fall ;)
 
Det enda som jag just nu är en smula frustrerad över och det där med gott samvete blir ett frågetecken är de senaste rapporterna angående frusna bär och Hepatit!! Jag äter frusna bär  i stort sett varje dag, mest hallon.
De har rekommenderat att man ska koka bären och jag gjorde det i veckan men det är inte så jag vill ha mina bär..... Då blir det ju som sylt :/
 
Vill ha mina hela och direkt från fysen ner i yougurten på morgonen!
Hmmm hoppas de snarast kommer fram till en slutsats angående detta och affärerna har inte gått ut med några varningar.
Så angående mitt efterrättstips.... Ni gör som ni vill, direkt från frysdisken eller koka först...!?
 
//PIllan


Gott! Äter som du, bär varje dag och direkt från frysen. Blir tokig på att koka allt till en sörja, men alternativet känns inte så lockande så jag kokar nog lite till ;)
Kram

Supergod efterrätt som jag oftar gör. Jag äter oxå frusna bär varje dag med oftast blåbär, har faktiskt inte kokat dem, ops....Ha en fortsatt skön helg. Kramisar Tina





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se