Vardagen igen

 
 
Idag bjuder jag på en busenkel vardagsrätt som min mamma ofta lagar och jag tagit efter!
 
 
Allt som behövs är detta....
 
Ja då var semestern över och vi säger Hej till jobbet, dagis och skola igen. Ganska okej om du frågar mej.... Ledighet är skönt men jag gillar mitt jobb och vardagsrutiner. Härligt att se fram emot fredag igen ;)
 
Dagens rätt är en superenkel och god fiskgryta
 
Hacka purjolök och bryn i smör
Tillsätt 4 dl creme fraiche och ett par fiskbuljongtärningar
Rör ihop och tillsätt sedan vit fisk skuren i fyrkanter
Låt puttra några minuter tills fisken är genomkokt
 
Servera med pressad potatis, mos eller ris. Lite rivna morötter och pressad citron! Väldigt god gryta som faller hela familjen i smaken :)
 
 
 
Len och god i smaken så den passar utmärkt även till små munnar och magar
 
Önskar dej en fin start på veckan
 
//PIllan
 
 


Tack för tipset! Enkel och snabb vardagsmat är det som gäller under veckorna.

Mums ser jätte gott ut. Enkelt och gott, det gillas. Kram Anette

Bra med middagstips där;)allt som är enkelt gillas,dessutom ser det både nyttigt o gott ut.kram det kör vi på i morgon;)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se