En 28:a & måndagspepp

Nya jeans som det står stl 28 i...och inser att jag hade kunnat ta 27 på dessa med stretch i! Jag har alltid haft 29 i tum på jeans så jag är lite förvånad....
 
Mitt mål med träningen har Aldrig varit att gå ned i vikt!!
Jag har alltid varit lång och slank i kroppen och aldrig haft några problem med min vikt. Träningen har alltid funnits som en naturlig del av min vardag då jag tidigt började med friidrott och dans. Min pappa är också väldigt aktiv vilket säkert har påverkat mej.
Jag började att jobba som träningsinstruktör i sena tonåren och då blev det verkligen en livsstil detta med att röra sig och ta hand om kroppen.
 
För ganska precis ett år sedan bestämde jag mej för att fokusera på mej själv och min egen träning ännu mera. Jag drog ned på mitt instruerande och började styrketräna med regelbundenhet.
Tidigare har jag kört pump och kanske gymmat en gång i veckan och blandat detta med spinning och aerobics. Nu är jag i gymmet minst 4 ggr i veckan plus ett par konditionspass!
 
Alltså vilken skillnad! Jag äger ingen våg men ibland ställer jag mej på mammas... Jag väger typ 2 kilo mer än för ett år sedan men har gått ned 2 stl i jeans...!! Är inte det fantastiskt ??!
Syns absolut att min muskelmassa har växt på sig och det var exakt mitt mål :)
Jag är så oerhört tacksam över kroppen som ger så mycket tillbaka då man samarbetar med den och ger den de rätta förutsättningarna. Vill jag ge den massa godsaker och chips så svarar den med att växa i fett och vill jag ge den fina vitaminer och proteiner så hjälper det istället musklerna på traven.... Ja ni hajjar ekvationen ....
 
Jag är så fascinerad av vad man kan göra med sin kropp!! Man har all möjlighet att modellera den nästan som man vill, bara man har viljan (och hälsan...)
Tänk bara på en Body Builder... jag tycker absolut inte det är snyggt men oerhört imponerande!
 
Så tänk inte negativa tankar om hur du ser ut, se på din fantastiska kropp som nåt amazing, den är förvandlingsbar, bara DU har viljan!!
 
//PIllan
 
 


vilka vackra bilder på dig, du ser sådär vintersnygg ut, fortsätt träna, och håller med, inte negativt utan se det fina!

puss

Jätteviktigt att hålla kroppen i trim. Önskar att jag kunde träna mer men eftersom kroppen sätter stopp för det försöker jag äta rätt o röra på mig så mycket det går. Tycker det funkar bra men visst mer träning skulle behövas. Du är ursnygg o har en kropp to die for. Kramisar Tina

Tjusigt! Och ja..önskar SÅ jag kunde styrketräna jag med. Vill ju..men det är ju inte lika skoj.
Eller har jag bara fått för mej det..? ;)

Snygg du är och härligt med en massa träning.





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se