Mamma...

 
 
Liten men med stor vilja... ;)
 
 
En fjortis är en fjortis är en fjortis.....  ;)
 
Igår funderade jag en del över mamma-rollen!
Ja inget djuplodat direkt (inte riktigt jag...) utan mer hur det är att ha en liten skrutt på två och ett halvt år och en hormonstinn fjortis ;)
Det är verkligen en något omtumlande uppgift!
 
Igår hade vi först utvecklingssamtal på dagis. Där får man höra om hur fint språkutveckling och motrik går, att vi har en väldig snäll men bestämt liten dam som äter bra och älskar sina kompisar
Jag har på mig "småbarnsmammakepsen" och glad att höra om lillan
 
På kvällen är det dags för föräldramöte i Filippas klass och jag tar på mej "tonårsmammans keps".
Här råder såklart helt andra diskussioner! Allmänt om skolan är att det är väldigt mycket förstörelse, respekten från ungdomarna är typ obefintlig osv osv....
 
Jag ska  inte alls fördjupa mej i skolväsendet (det var egentligen inte det som var kärnan i mina funderingar) utan min egen reflektion när jag landade i soffan på kvällen var : Inte undra på att jag känner mig trött och otillräcklig som mamma ibland, det är inte lätt!
 
//PIllan


Det låter spännande! Jag har barn på 9 och 6 år och jag funderar starkt på en sladdis.

Det är inte alls lätt. Jag har en tonåring och en nästan tonåring och ja jag vet inte vad jag ska säga, ibland skulle jag vilja ha någon att ringa som berättar vad som är rätt och fel haha. Kram Anette

Haha ja du jag känner detsamma:)en 22åring samt 12,5,3 här hemma man är rätt så slut;)även om det såklart är superkul,hade oxå föräldrarmöte på skolan nu i veckan o det är ju alltid lite enklare med dagismöten kan jag tycka.kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se