Hatad av många, älskad av mej....

 
 
 
 
En av mina absolut topp fem godaste "rätter" är surströmming!
 
Igår kväll kom Katarina och Linda och joinade mej i årets första strömmingsfrossa :) Vi är alla tre lika tokigt förtjusta i denna sura fisk!
Jag har ätit den sedan jag var i tioårsåldern men många "lär sig" älska den på äldre dagar. Så här första gången på säsongen vet jag inte hur fort jag ska få i mej den första tunnbrödsmackan....
Ljummen nypotatis, fisk och mycket lök, mumsfillibabba! Hade kunnat tagit mycket fler och bättre bilder men jag var allt för ivrig att äta :)
 
Äter ni surströmming eller skyr ni lukten som pesten, har ni smakat men inte gillar smaken?! Tell me...
 
//PIllan
 
 


Bara lukten gör att jag inte ens vill smaka, fastän jag vet att det inte smakar som det luktar... Säger de som ätit iallafall. :-)

Länge sen jag provade. Men de ser ju så läskiga ut..
Men din macka gör ju att man borde testa igen :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se