Tisdagstallriken

Biffar med fetaost har jag gett er recept på tidigare så idag vill jag promota Quinoa!
 
Quinoa har ett högt näringsvärde med mycket bra proteiner, nyttiga fettsyror, mineraler och vitaminer. Quinoa innehåller dessutom mest protein av alla fröer.
Enligt mej smakar det inte så mycket men med smakrika tillbehör är det toppen att ersätta tex ris eller couscous med!
Quinoan finns i flera färger och är släkt med rödbetan och spenaten. Har ni testat? Annars löp & köp :)
 
Hemma från aerobicsen och med en vaken liten Nikki vid min sida så det blir inte så mycket mer skrivet denna afton... Vi ska istället slå oss ned i soffan och titta på Halv åtta så kanske John Blund snart gör entré...
 
Trevlig kväll //PIllan
 


ska absolut bli bättre på att köpa hem! det här såg ju helt fantastiskt gott ut :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se