Tjuvstart...

När vi bakade bullar för drygt en vecka sedan så kunde jag inte låta bli... att tillsätta saffran! Herregud det doftade som en dröm i köket ;) Jag gjorde dock inte juliga lussebullar utan vanlig bullform med mandelmassa som fyllning, mums!
 
Längtar ni till julen.... Jag längtar främst efter myset, glöggen, maten och lussebullarna! Ja så med de här gyllengula bullarna har jag redan stillat lite begär och även druckit glögg i helgen!
 
Tycker att första tiden i advent är mysigast, själva jul är mest stressigt.....
I år har jag faktiskt redan köpt en hel del klappar men jag vet att jag kommer att stressa runt där sista veckan med saker som ska fixas... :/
När det gäller suget efter julmaten så har vi ett första julbord inbokat om några veckor med vänner och sedan har jag ett med jobbet en bit in i december.. Sen får jag nog spara till själva julaftonen så jag fortfarande tycker det är gott.... man kan ju lätt bli lite less efter några "sittningar"
 
Idag har vi fortsatt grått väder men med lite tända ljus med kryddiga dofter blir det åtminstone mysigt ;) Jag och mini ska laga en  god fläskfilégryta till middag men det saknas några saker så mot affären...
 
//PIllan
 
 
 
 


Hjälp vad GOTT!! Saffran i alltså, det är inte fel alls det... Jag längtar också till julen, framförallt mys och glöggen som du skrev :-) Mmm den där första glöggen är inte fel. Doften!

KRAM

Jag håller med dig. Själva julen har blivit så stressig. Jag har svårt för det som förmodligen är mina egna höga förväntningar på att allt ska vara på topp och perfekt själva julafton.

Jag längtar också mer efter advent än själva julen, eller kanske hela resan fram till julen som är såå mysig. Själv har jag också tjuvstartat med julmusik o glögg o nu vill jag minsann hitta några hyacinter. Kramisar Tina





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se