En dagens, tack!

Kesoplättar med rökt skinka, fransk senap, cheddarost och sallad med balsamico, yummie!
 
Ja i bloggvärlden är en dagens nästan helt synonymt med en outfit men så icke hos mej idag... Nä för här serveras en dagens lunch ;)
Jag är galen i dessa smaker tillsammans, den rökta skinkan med stark fransk senap, mild cheddarost och den lite söta balsamicon får min gom att börja joddla!!
 
Jag gör dessa plättar (ja var inte så noga med formen nu va...) på följande vis
 
2 ägg
ca 100 gr keso
1 msk fiberhusk
1 msk mandelmjöl
Mixas med stavmixer och får svälla några minuter
 
Klicka i varm stekpanna, gärna med kokosfett
Efter att du vänt plättarna så lägger du på skinka med lite senap, skivad tomat och en skiva cheddarost
När plättarna gått färdiga ca 3 minuter på varje sida så lägger du bara den "nakna" plätten ovanpå den andra!
 
Tallriken garneras med blandad sallad med lite balsamico ringlad, ät och njut!
 
//PIllan
 
 


låter och ser supergott ut!

Åh det måste jag testa!! Ser supergott ut.

Hoppas du får en härlig helg! Kramar

Gör ofta kesoplättar, en perfekt lunch eller frukost. Ha mysig fredag. Kramisar Tina

fin blogg du har! härlig mat och bilder. kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se