En soppa, Tack!

På hösten blir jag alltid lite extra sugen på soppa och det är både lätt att variera och att laga, tip top :)
 
Idag blir det Morotssoppa som är lite söt men ändå med sting!
Receptet har jag funnit på denna sidan, kika in för de bjuder på en massa fina recept, främst med Paleo-metoden.
 
6 st morötter
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
liten bit chili
5 dl vatten
6-7 dl kokosmjölk
persilja, salt och peppar
 
Skala och skiva, morötterna och löken. Dela även chilin i mindre bitar
Häll upp vatten i en kastrull och salta
Tillsätt morötter, lök och chili
Koka tills morötterna mjuknat
Mixa med stavmixer til slät pure
Tillsätt kokosmjölken och persilja och ge soppan en liten mix till
Koka upp en gång till
 
Servera med baconströssel och ett gott bröd
 
Smaklig spis //PIllan
 
 
 


Soppor är jag dålig på,men perfekt o gott denna årstid.Resultat känns låååångt bort i min värld haha men jag hoppas.Hur ofta ska man köra spinning/core i v?just denna vecka kommer jag att köra 5 dar.(alla pass som finns)kram

Den vill jag prova på, låter jättegott!

Låter gott!
Jag älskar allt vad soppor heter och ja, på hösten blir man ju xtra sugen ;)

Hej Pernilla

Vilken underbar bild, jättefin.

Tack för din fina länkning till oss!

Magnus & Jenny





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se