Nytt ansikte, Tack!

 
Som en liten räddande ängel kom detta paketet igår...
 
Påfyllning av bla bare Minerals Foundation fanns att finna i paketet :)
 
Ja när man är förkyld känner man (åtminstone jag) att man inte är till sin fördel... röd näsa med "Rudolf-varning", kliande röda ögon och glåmig hud, not so god!!
Dessutom är min hud under all kritik just nu, började för några veckor sedan med stora finnar eller nästan bölder på hakan och vid näsan.... :/
Så himla trist när man är långt ifrån tonåring längre och drabbas av sådant. Vet faktiskt inte vad det beror på men kanske kommer det från inre organ typ min mage som är väldigt känslig (IBS).
 
Vet att jag borde prova att skippa mjölkprodukter helt under en period men hjälp, jag är ju nästan storkonsument av typ kesella, keso, creme fraiche osv... Ska överlägga med mig själv och se vad jag kan finna för komplement, kanske mer soyaprodukter skulle funka? Finns tex soya i fetare tjockare variant som en creme f. att göra sås på??
Någon som vet...
 
Ja i alla fall så kom ett paket från Skin City med lite välbehövliga produkter! BareMinerals är absolut favorit gällande Foundations men under sommaren har jag nästan bara använt BB creme. Kan kanske också förklara min hud?!
Återgår härmed till mineralsmink och tar en funderare angående omläggning av kost och återkommer med eventuellt resultat!
 
//PIllan
 
 


Hej! Kan det vara rosacea? Jag har det i perioder och det stämmer överens på din beskrivning. Googla och läs :-)Jag har en bra salva som jag smörjer med, nu har det varit bra en längre tid, men så fort det kommer smörjer jag in jättebra...kommer inte ihåg vad den heter, jag fick den via recept, men tror den att den nu finns receptfri.//Gulfisen Doris :-)

Svar: Ja jag har funderat på det... men svårdiagnostiserad! ;) Kolla jättegärna vad cremen heter, jag testar allt!!
Pernilla/Pillan

Jag har ju själv IBS men har mycket mindre problem sen jag la om min kost till Lchf, inga smärtor längre o svullnaden i magen känner jag så gott som aldrig av längre, sååå skönt. Trist med förkylning, Lilla F ligger i feber o ont i halsen så det är bara att hålla tummen att jag slipper det. Krya på dig vännen. Kramisar Tina

Det kan inte bara vara laktosen som du är känslig mot ? Laktosfria alternativ finns det väl rätt bra med har jag för mig :-)

Jag är precis lika i hyn nu. För min del tror jag det beror på årstiden och mitt höstmående. Det är samma varje höst. Stora inåtgående finnar som gör ONT :( (de underlättar inte höstdepressionerna direkt)
Jag upplever att huden blir lite bättre om jag byter ut nattcremen mot Aloe Vera gel, nu när det är som värst.

Är bb dåligt för huden eller? Själv älskar jag det!

Och som svar på din fråga: tungfasen! funderar hur jag ska orka gå såhär i fem veckor till, trycker på något oerhört när jag är uppe på benen, nästan så jag tror att han är på väg ut, haha!

Trevlig fredag:)
Kram

jag har oxå ibs o du kan ju ladda ner appen iBS fri o provs o följa den
den appen har hjälpt mig enormt o d är det som d står i den appen som dietister rekomenderar 😊
sen finns d jättemycket laktosfria alternativ som turkisk yoghurt, creme fraiche, grädde o massa annat
kolla på ica nästa gång 😊

Jag har Rosacea, har börjat med produkter som är anpassad till problematiken och de heter Exuivance finns oxå hos Skincity, har blivit väldigt bra
Carina





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se