Måndag och fortsatt krassligt

Lånade Filippas "glassmaskin" i lördags, perfekt och snabbt redskap för lite fuskglass :)
 
Jag har inga mått men använde endast dessa fyra ingredienser. Krämiga varianten av kokosmjölk, hallon, lite honung och vanljpulver. Glassen smälter snabbt men vi åt våran på en gång, jag med kokosflingor på toppen och Nikki med traditionellt strössel. Tycker att det smakade väldigt bra, som frusen smoothie typ :)
 
Ja mini är fortsatt sjuk och idag börjar jag inte jobba förrän vid 14-tiden så då kommer A hem och löser av mej. Usch vilken elak hosta hon fått och bara sådär pang bom... :(
Min mamma kom hit en stund igår så jag kunde ta en kort promenad och oj så skönt! Dessutom rena tövädret och fåglarna sjöng lite i träden, mmm försmak av våren!
 
Nu ska jag ta och göra lite styrkeövningar medan Nikki tittar på film!
 
//PIllan
 
 


Låter supergott!:) Kanske skulle investera i en...

Hemmagjord glass är verkligen så gott!!! Och enkelt med glassmaskin!

Kram Malin

Jag älskar hemmagjord glass, favoriten är vanilj med Marianne-choklad i!:-) kram

Älskar sådan glass, både nyttig o god. Stackars liten hoppas hon kryar på sig snabbt. Kramisar Tina

Vi har också en sån glassmaskin, men "tyvärr" används den inte så ofta. Kanske skulle testa ditt lite nyttigare recept :-)

Krya på er därhemma!

Kram Nina

Hoppas du blir bra snart Krya KRAM =)
Glassmaskin kanske man skulle in skaffa, låter smarrigt det där. Måste provas =)
Kul med nya recept
Kramiz





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se