Smoothie för chokladälskaren!

 
En ljuvligt krämig och len smoothie med smak av choklad
 
Här toppad med vita torkade mullbär som ger en fin extra sötma och lite crisp
 
Jag själv är inte alls någon choklad-tjej men det händer absolut ibland att jag blir sugen på smaken och särskilt om jag är hungrig..!
 
Den här smoothien experimenterade jag fram i helgen och mmmm vilken dröm :)
Som vanligt har jag inga exakta mått men på en höft
 
En frusen banan, tips att alltid ha bananslantar i frysen som perfekt bas
En skvätt krämig kokosmjölk, Santa Marias på tetra är bra
1 tsk mandelsmör (går bra med nötsmör också)
1 nypa vaniljpulver
1 nypa kanel
1-2 tsk kakao gärna rå kakao
Fyll sedan upp med mandelmjölk
Mixa med stavmixer eller i en blender
Pudra på lite extra kakao och njut!!!
 
Den smakar riktigt chokladigt, sött och gott
 
Try It, You´ll like It :)
 
//PIllan
 
 
 


Tack,de ska bli kul att få bli mamma igen! Vet man blir så orolig över andra. Samma här! Första visste man inget och tänkte inte så mkt..

Chokladsmoothie har jag aldrig prövat men de verkar vara gott. De där lär man testa iaf! Kram

Tack för bra tips:) Låter jättegott!

Jag som äälskar choklad måste såklart testa det här. Kramisar Tina

Det låter jätte gott. Kanska jag skullr prova, kram Anette

Ser mums ut :)

Tack för tipset, låter som något för mig som älskar choklad :)
Kram Pia

Mums så gott o nyttigt ,kram

Måste testas, men kan man ha något annat i istället för banan? Gillar verkligen INTE banan :(
Kramiz =)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se