Färg, för magen....

Vill verkligen frossa i nyttig mat just nu!
 
Starka färger piggar upp både ögat och gommen. 
Av detta blev det en wok med lite allt möjligt smått och gott, bra rätt där man kan experimentera friskt!
 
Jaha då var det måndag...fast söndag... men efter denna dag ska det väl ändå återgå till det "normala" igen! Låångt kvar till nästa gång det blir riktig långhelg igen för jag såg att påsken inte infaller förrän runt den 18 april iår!
 
Jag är verkligen tok-pepp att få återgå till hälsosam mat (de sista kakorna och godiset måste snart slängas för annars är det så lätt att det slinker in i munnen...) och få köra igång min träning på riktigt nu!
Ha även funderingar på att köra en två veckors detox ja ingen fasta utan mer utesluta allt "gift" (kaffe, socker, snabba kolhydrater) och samtidigt eventuellt ta till något slags reningspreparat.
Jag surfar runt och ser vad marknaden har att erbjuda och funderar ett tag till för det där med kaffet är en stor utmaning.... Men jag gissar att kroppen verkligen skulle må toppen efter en sådan reningskur!?
 
 
Gårdagen blev inte riktigt vad jag tänkt mej...
För när jag hade bloggat så ringde min telefon och jag fick rycka in och jobba! Men effektiv som en vessla när jag kom hem hann jag ändå med både, gymmet, lite städ och matinköp/matlagning ;)
 
Ja även fast det är julens sista helgdag så kallar jobbet på mej även idag. Därför önskar jag er nu en sista softardag innan januari tar fart på riktigt!
 
//PIllan
 
 
 
 


Ja du för något år sedan tvär slutade jag med kaffe, oj hade huvudvärk i 2 veckor, så nog är det gift alltid, och jag är ingen stordrickare 2-3 muggar/dag. Jag är inne och läser lite om försurad kropp och ph värde, har inte hittat så mkt, men är också sugen att "rensa" kroppen. Berätta hur du gör om du kör något :-) Ha en bra dag!

Jag har också funderat på att göra det men två veckor pallar jag inte just nu. Kör såna raw food drinkar som är utrensande sen tänkte jag nog köra någon "drickdag" men det får nog bli på en helg. Om du hittar nåt du gillar får du gärna hojta till. Önskar dig en fin sista ledig kväll! Känns lite tungt men även lite skoj snart är det ju sommar ;) kram

Som alltid är det inte maten som är den stora utmaningen för mig utan träningen. Hade en förhoppning om att röra mig en hel del under julen....facit: i princip ingenting, blir så trött på mig själv. Några bra tips att få motivation till träning?? Kramisar Tina

Skönt med en detox ändå! Dricker kanske upp till 3 koppar kaffe per dag, och känner helt klart när jag inte tagit min morgonkopp... vet inte om det är psykiskt ibland men känns ibland som ett "gift"..

Kram!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se