Frukosttips

Några ingredienser i min frukost, mmm goda grejjer!
 
Hmm en blå gröt..? Japp precis vad det är, blåbärsgröt!
 
Äter aldrig denna gröten med mjölk utan njuter den bara med en kopp te eller kaffe och såklart toppad med allt smaskigt jag vill (och har hemma)
Här blev det söt mango, syrliga lingon, riven kokos, hackade nötter och mandelsmör - alltid mandelsmör ;)
 
Jag lovade ju er ett frukost tips i morse så här kommer det, Blåbärsgröt så god och proppad med nyttigheter!
 
1 portion gör jag så här:
 
1 dl fiberhavregryn
2 dl mandelmjölk
knappt 1 dl frusna blåbär
1 tsk kokosolja
vaniljpulver (obs inte vaniljsocker) och kanel typ ett kryddmått av varje
Koka upp och puttra tills gröten har fin konsistens, rör så den inte bränns
 
Servera med allt gott och nyttigt du kan komma på, bär, frukter, nötter ,fröer och ringla eventuellt över en aning honung!
 
En härlig start på morgonen som ger din kropp en hel del nyttigheter plus håller dej mätt en bra stund! Inga formfranskor gjorda på vetemjöl och luft som gör dej hungrig efter 10 minuter igen....
 
//PIllan
 
 
 


Så gott det såg ut och gröt kan se väldigt tråkig ut annars. Så tänk vad lite färg kan göra. Tack för tipset.

Härligt sätt att starta dagen på! Kram

Tack för tipset. Måste testas =)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se