Bullfika på Lilla....

 
 
 
Här sitter mini och mumsar bullar och saft i skuggan på våran lilla altan. Detta är framför "sommarstugan" som jag kallar den sedan tiden då min farmor och farfar bodde i vårat hus. Hit till den lilla stugan flyttade man nämligen på alltid sommaren...! Vi satt ofta här och fikade just saft och bullar och på den tiden hade jag en gunga framför .
 
Denna lilla stuga är Filippas sommarjobb...
Hon ska nämligen måla om den! Den har blivit så ful och sliten med tiden men nu ska den så sakteliga få en ansikts-lyftning. Tanken är att även insidan ska renoveras men där är just nu en massa bråte och gamla möbler efter mina farföräldrar..
 
 
 
Lilla mys som är blöt i håret och sommar-rufsig, gott att få lite energipåfyllnad så man orkar mera!
 
 

Denna bild passar ju perfekt i dag då det är 4 juli,  Little American-style.....
 
 
 
God morgon fredag
 
Hoppas solen även skiner hos er idag! Jag har smugit upp före familjen och dricker kaffet med altan-dörren på vid gavel... Ljuvligt
Idag ska vi njuta av solen här hemma och även få ner lite kläder i våra väskor för ikväll tar vi tåget till huvudstaden. Även Filippas kompis Julia följer med.
Det blir Grönan, shopping och Junibacken (för mini iaf). Ska även försöka klämma in en träff med en vän som bor där nuförtiden
 
Ska bli kul att göra en minitripp hela familjen och skönt att Filippa har med sig kompis så kan dom hänga lite för sig själv om dom vill..... Jag/vi har sådan tur att vi får låna min farbrors lägenhet på söder så hotell behöver vi inte boka ... Gott om plats då det är typ 8 rum i etage... ;)
 
Ha nu en riktigt fin helg så ses vi på måndag
//PIllan


Ååh vad mysigt. Hade mer än gärna varit hemma idag när det äntligen är sol

Låter som en riktig toppenhelg, hoppas solen strålar på er o att ni får det sådär supermysigt. Mysigt är också er sommarstuga, måste vara perfekt att ha när huset blir fullt med gäster. Kramisar Tina

Härligt med lite sol o värme igen! Spännande projekt med er sommarstuga, kram Suss

Vilken dag och perfekt dag för bullfika på altan! Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se