Solön

 
 
 
 
God morgon
 
Idag vaknade vi upp till en mulen dag så jag visar lite bilder från Solön istället! Här badar vi, grillar, umgås med familj och sommargäster!
Huset har bara ett rum och ett litet kök men i början av 1900-talet bodde här två familjer på sommaren. De hade trädgårdsmästare som hela tiden höll ön i tiptop skick och själva tillhörde de den så kallade överklassen.... Men vidare stort bodde de alltså inte sommartid!
Vi nyttjar den mest i slutet av juli och början av augusti då våra sommargäster också dyker upp till sina stugor som också finns på denna ö.
 
 
 
Igår var jag och A riktigt effektiva i vår paketshopping även om vi långt ifrån var ensamma där.... Herregud vad med folk som var shoppingsugna då regnet drog in....! Men vi återvände med en fullastad bil med paket och Nikki är om möjligt ännu mera spänd nu :)
På kvällen kom Katarina och hämtade upp mej för en tur till Kamillas sommarhus en bit bort. Dessa två damer är båda preggosar så det blev barnvagnar, amning, förlossning, dagis, barnledigheter osv osv - snack i många timmar!!
 
Idag ska vi baka lite till och packa Nikkis väska eftersom hon och A åker till fjällen i morgon. Då har jag "utrymme" att fixa överraskning på Nikkis rum i lugn och ro!
 
//PIllan
 
 


så härligt att kunna åka iväg så där. hoppas ni får soligare dagar

Mysigt! :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se