Vilken energi!

 
 
 
 
På sommaren älskar jag blått och att jag gillar stjärnor har väl ingen som läser denna blogg undgått... Därför är altanen väldigt "New England"-style!
Ingen stil jag direkt har inomhus så därför gilla jag det extra mycket :)
 
 
Alltså vilken energi jag hade igår och det har absolut med solen att göra! Jag och Nikki startade upp morgonen med en rejäl frukost. Sedan på med trädgårdshandskarna och ut bland ogräset.... Kände direkt att jackan behövde vi inte även om molnen fortfarande låg tunga.
Vi jobbade på i två timmar och fick mycket gjort. In för lunch och på med träningskläderna.
Det blev såklart mina favoriter, axlar och biceps och hilfe hilfe vad dessa axlar känns idag, Gött!!
Under träningspasset så ser vi hur himlen bara spricker upp och solen underbara solen... :)
 
Hem för dusch och fylla upp bilen med pappersinsamling (yes nu fick man plötsligt världens energi) plus handling såklart. Väl hemma får vi landa på altanen med en kopp kaffe och njuta av värmen.
Inser dock att denna altan har farit illa ett par kalla veckor så fram med rotborste och såpvatten, Nikki sköter torkning av möbler ;)
Middag på altanen, ljuvligt! Vattnet ligger spegelblank och någon fiskar från en eka
 
Långt borta på himlen ser vi att svarta moln hopa sig men det är en bit bort....
Jag drar igång gräsklipparen för andra gången idag  ( vi ha stoor tomt...) A får röja runt svartvinbärsbuskarna och sedan hinner vi kratta en liten stund.
Man kan avläsa att snart ja alldeles strax kommer himlen att öppna sig
Hinner precis få undan dynor och blommor som inte vill bli dränkta.. Sedan kommer det...
Men vad gör väl det när vi ligger inne i soffan och håller i varandra eftersom huset skakar av den vilda åskan.
Det är SOMMAR!
 
//PIllan


Dehär låter säkert som en dum fråga men jag har ingen aning om hur man gör..
Det växer ogräs och bärnnässlor runt mina hallonbuskar och vinbärsbuskar, så mycket så jag kan inte plocka från buskarna, ska man klippa ner det ogräset med en häcksax ellr "gräva" bort ogräset? Jag vill ju ha mina goda hallon men nu är det typ 1/2 meter ogräs ivägen!

Svar: Bea vi använder lie men har du röjsåg??! Bort med allt så inte buskarna kvävs!
Pernilla/Pillan

Jag är väldigt väderberoende och älskar sommar och sol precis just för den där energin! Jag blir så full av energi när solen skiner och får massor gjort....precis tvärtom när det är grått, regnigt och blåsigt...
Kram Jennica

Fin altan och vimplar är alltid ett trevligt inslag :)
Måste sy några till vår altan kom jag på nu. Har sytt till barnens rum och till vänner men inte till mig själv sas.

Trevlig kväll!

Så fint så! Blått är otroligt vacker färg.... Marint är en favorit! Ser väldigt fint ut på altanen. Längtar tills jag får pynta min altan.

Älskar också blått och stjärnor så himla fint ni verkar bo,ja detta sommarväder hihi





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se