Ångespelen 2014

Ångespelet tar sin början i mitten av 1800-talet, då fattigdomen var stor och skogsägarna lurades på både skog och hem.
Här är Filippa "nasare" på en marknad
 
Spelen tar oss framåt i tiden och självklart gör vi ett stopp i det glada 20-talet
 
Charleston, glam och livet leker i några år!
 
40- talet med krig och tyskarna inpå knuten men ändå tog man sig en tur till Folkets Park
 
1950-talet med raggare, bugg och lite lättare livsstil igen
 
Filippa efter avslutad föreställning och efter en sådan toppenkväll får man såklart blommor!
 
Syrran var först att gratulera!
 
 
Igår kväll såg vi Ångespelen där alla 8:or och 9:or ingår i ensemblen.
Det är en fantastisk produktion som spelades för första gången 1987. Jag var själv med år 1989 (hjälp 25 år sedan....) och det är absolut ett minne för livet!
Var så roligt då jag satt och tittade igår att de flesta replikerna sitter kvar i ryggmärgen.
Det enda som ändras från år till år är slutscenen som alltid är något ganska aktuellt i samhället.
 
Detta var årets sista föreställning och det var en del fniss och skratt vilket jag anser bara gör det ännu roligare :)
 
Nu ska jag och Nikki ut och sätta lite nya perenner och fylla våra utekrukor med fina sommarblomster!
 
Hoppas ni får en fin dag //PIllan
 


Men så härligt med uppträdande!=)

Vad roligt med en sådan tradition.

Hoppas du får en fin nationaldag!

Kramar





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se