Freakar ur av nervositet...

Bild från ifjol, älskar den! Måste bara förstora denna då man ser hur snön yr runt henne!
 
Som jag berättat så är Filippa redan på plats i fjällvärlden och tränar inför SM-tävlingarna för fullt nu.
Jag talade nyss med hennes pappa och idag har de kört störtlopp. Detta är för Filippa och alla -99:or en ny gren för "i år" då man inte tävlar i denna före 15 års ålder.
Eftersom det är nytt och träningsmöjligheterna är begränsade (krävs rätt så långa backar) så har inte Filippa kört denna disciplin särskilt mycket. Hon hade varit nervös innan men det hade gått OK.
Men de var uppe i 100km/h... :/  I´m freaking out!!!
Fatta att åka i den hastigheten i typ långkalsonger... då håller man sig för skratt.....
 
 
Tycker att hon kan ta det lite lugnt i just denna grenen eftersom det även är första tävlingsdagen på torsdag! Jag kommer inte att vara på plats för att se den och kanske lika bra det ?!
Filippas specialitet är slalom, storslalom, Super-G och störtlopp i den ordningen. Hon kommer såklart säkerligen att bli bättre fartåkare också med tiden men ser man på Världscupen så är man ju ofta "antingen eller" liksom...!
 
Men ett helt fantastiskt väder har dom i alla fall med minusgrader på natten och klarblå himmel och jag hoppas verkligen det håller i sig veckan ut. Brassestol och solbrillor på och jag är redo för att skrika mej hes, hejja mamis älskling!!!
 
//PIllan
 
 






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se