Veggie Måndag

 
Idag rekommenderas squash-biffar med en yougurt-röra!
 
God morgon måndag
Idag har vi varmt men mulet väder så vi ska faktiskt passa på att göra en liten picknick. Vi beger oss till någon lekpark med kompisar och tar med lite gott att äta!
Gårdagen var ju helt fantastisk varm, pju men jag klagar absolut inte, jag njöt här på soldäcket.
Dessutom slog jag och Nikki några golfbollar. Inser att det krävs några "hinkar" innan jag hittar något sånär form igen.....
 
Är ni sugen på nåt veggie...? Dessa biffar som jag gjorde för ett par dagar sedan var riktigt goda.
Som vanligt allt på en höft men ....
 
Riv en squash
Blanda med 1-2 ägg
Mandelmjöl och psylliumfröskal gör smeten lite fastare, typ 4 msk ( 2 av varje, har du inte det senare så ta bara mandelmjöl)
Blanda allt och låt svälla en stund
Hetta upp en panna med kokosolja och klicka ner smeten
Vänd när du märker att smeten "satt sig"
Sänk värmen lite och låt biffarna gå färdig
 
Blanda turkisk yougurt med hackade soltorkade tomater i olja och basilikablad
Jag stekte även lite aubergine till
 
//PIllan
 


Ser super gott ut =)

Mums så gott ,aldrig testat detta o tänk vad mat tips jag får av dig här inne som dessutom alltid är nyttiga:)kram

men gud så gott de där såg ut!! Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se