Ännu en variant

 
 
God morgon på er
Äntligen fick jag en sovmorgon efter flera vakna nätter och upp i ottan... skönt!
Ska hinna med ett träningspass innan jobbet idag men jag tror att jag måste rikta in mej på de nedre delarna av kroppen då jag gjorde illa vänster axel igår då jag tränade.... Måste blivit nån liten bristning, ajajaj :/
 
Tog och bakade lite igår, det blev matbröd och lite dadel/aprikosbollar. Perfekt att ta fram ur kylen då man vill ha något sött till kaffet.
Matbrödet var en variant på sådant rörihopbröd som går snabbt och det gillar jag!
Lite ny variant så jag delar med mej till er
 
2 dl havregryn
2 dl grahamsmjöl
1 dl linfrö
1 dl hackade valnötter
1 rivet äpple
3 msk honung
2 tsk bikarbonat
4 dl naturell yoghurt
 1 tsk flingsalt
 
Blanda allt i en bunke
Häll smeten i en klädd avlång ugnsform
Gräddas i 60-70 minuter i nedre delen av ugnen, 175 grader
 
 
I morgon ser jag fram emot att Middagsklubben ska träffas igen!
Hörrni kan ni hjälpa mej med ett snabbt svar... vi ska ha paketleken och temat är nåt praktiskt för 100 kr! Det finns ju massor, men TIPS please!!
 
//PIllan


Isskrapa, hällpip till vinflaskan, reflexväst😊

Svar: Tack vilka bra grejjor! Tror jag satsar på dessa!!
Pernilla/Pillan

Ska prova det brödet. Det ser gott och mättande ut. Det blir nog en bakdag till veckan. Har lite rödbetor som ska bli bröd.

Svar: Spännande med rödbetor i brödet, har aldrig testat men kan tänka mej att det blir ljuvligt!
Pernilla/Pillan

Måste också baka i helgen, frysen gapar tom o behöver fyllas på. Kramisar Tina





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se