Every workout counts!

 

Bicepscurl med hantlar, en riktig basic-övning som de allra flesta klarar av!
Frågan är ändå - Gör alla rätt? Vad är rätt...? Mitt svar är (notera mitt) det är just biceps/överarm du ska träna så spänn bål & rumpa, isolera resten av kroppen för du vill lyfta vikten nästan enbart med hjälp av biceps (eftersom det är den muskeln som ska tränas). Många som har för tunga vikter tar hjälp av andra muskler och liksom svingar hela kroppen för att få upp hanteln... Inte riktigt rätt enligt mej... men som överskriften lyder Varje träningspass räknas ;)
 
 
Kolla bästa PT:n hejjar på rätt i mitt öra!! Baksida axel och rygg får jobba här. Du kan lätt göra övningen tyngre allt eftersom hur du placerar dina fötter. Sätt dom på en låg bänk och häng helt parallelt med golvet så blir detta riktigt tungt! Eller stå med lite mindre lutning och övningen blir lättare....
 

Pust, lite vila och vätska mellan övningarna är ett måste. Dock tycker jag att man ska förvalta tiden i gymmet väl och inte prata bort den ..... Försök att hålla tempot uppe så även hjärtat får en match :)
 
 
God morgon
Sitter och känner lite på kroppen idag.... Axlarna känns lite "matta i lacken" så idag ska benen få jobba har jag tänkt! Det får bli ett rent ben-pass varvat ganska tunga lyft med mer hjärtmuskelhöjande varianter som utfallsgång och upphopp!
Jag har aldrig någon förberedd veckoplanering för min träning utan dagen får helt enkelt bestämma vad som känns bäst och även om Nikki ska vara med har en liten inverkan. Om hon är med kan jag inte ställa mej på löpbandet och köra intervaller för jag måste lätt kunna vara tillgänglig för henne!
 
Jag har i alla fall tänkt tillbaka 1 vecka i tiden och skriver ner hur min träning har sett ut, ja så ni som är intresserade av detta kan läsa :)
 
Torsdag, Gym - Triceps & Rygg
Fredag, Vilade
Lördag, Skivstångsträning med Johanna (hela kroppen)
Söndag, Yoga
Måndag, Vilade
Tisdag, Aerobics plus 15 minuter i gymmet med Chins
Onsdag, Gym - Axlar ,Biceps, Mage
Torsdag (Idag) Gym - Ben
 
Som ni ser så är min träning rätt så varierande och jag gillar det! Ibland sätter jag mej på spinningcyklen, ibland hänger jag med på ett Sh´bam eller ett rent PUMP-pass men det som jag gillar bäst är rent gym :)
Men som sagt Every Workout Counts!
 
//PIllan


Wow, du är verkligen flitig med din träning! Jag följer din blogg, men kommenterar aldrig (jo, en gång när du bad om det, för du var nyfiken vilka dina läsare var), men blir väldigt inspirerad av det du skriver och dina fina foton. Även jag tränar en hel del, leder gympa och cirkelfys, joggar ett par gånger i veckan. Är också intresserad av heminredning och mat, precis som du.
Nu har jag en fråga: var kommer ditt fräcka linne från? Det är bara SÅ snyggt!
Kram, Karin

Svar: Hej Karin!
Vad roligt att du lämnar en kommentar och att du uppskattar min blogg ! Linnet på bilderna är från Better Bodies men har några år på nacken... Men jag håller med det är snyggt, speciellt i ryggen!
Kram P
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se