Ett extra mål och en födelsedag

 
Ska strax mixas till en smaskig smoothie... Mango, bladspenat, banan och mandelmjölk
 
 
Tipsar om det här supergoda brödet, proteinbröd som är jättegott att rosta! Mättande och bra
 
 
Ett extra mål är serverat, grön smoothie och brödet med äggsmör.
 
 
God morgon
 
Idag är det en speciell dag för det är nämligen min fina papis födelsedag! Så i eftermiddag ska han firas med middag, tårta och paket ;) Tyckte nyss han fyllde 50 men inser med en snabb huvudräkning att detta är 15 år sedan...! Hjälp hur kan åren gå så fort!?
 
Gårdagens aerobics blev lite utöver det vanliga... Alltså vad vi körde, BooM rätt in i kaklet, svetten sprutade om samtliga, såpass så flera höll på att trilla på rumpan för golvet förvandlades till en skridskobana...!
Men kul hade vi alla tror jag;)
Vi tog i alldeles lite extra för en av mina deltagare som körde sitt sista pass med mig . Hon har varit mej trogen under 23 år men nu bestämt sig för att sluta då hon själv anser sig för gammal... Men hon hänger med galant och skulle säkert kunna köra många år till!!
 
Vissa dagar behöver jag ett extra mål mat (främst om jag ska träna lite hårdare) och inget litet mellanmål och ändå inte någon "riktig" lagad mat...Då är detta ovan toppen, mycket proteiner så kroppen står pall för lite extra.
Ägg är ju ett superlivsmedel som är snabbt och lätt och jag älskar äggsmör! Bara koka ägget till önskad konsistens, kyl ner det i kallt vatten så det bara är lite ljummet. Skala, hacka och blanda ner med en klick smör. Underbart gott !
 
//PIllan
 
 


Fina bilder o grattis..ha en fin onsdag..

Åh vad mumsigt!

Oj det där brödet har jag aldrig testat... men blev lite nyfiken, hittar man det i vanlig mataffär? Aldrig sett det... tror jag :). God smoothie btw!

Älskar de där protien brödet! Mycket gott. Dock aldrig testatt att rosta. Borde nog testa då jag älskar rostat! Kram Jannice





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se